Ponad 225 projektów o łącznej powierzchni ok. 140 tys. mkw. Nowe siedziby Wyborowej Pernod Ricard, EY i Stanley Black & Decker. Prestiżowe wnętrza na Złotej 44 czy Park Lane. To tylko część realizacji, które obrazują rozwój firmy Neo Świat od momentu połączenia z Tétris w maju ubiegłego roku.
29 września, podczas uroczystego spotkania z partnerami, spółka ogłosiła zakończenie procesu rebrandingu. Marka Tétris by Neo Świat oficjalnie zastąpiona została nazwą Tétris Poland. To znacznie więcej niż zmiana nominalna. Ostatni rok był dla firmy czasem intensywnego rozwoju, ze wzrostem na poziomie ponad 35%. Nastąpiły też ważne przemiany jakościowe – specjalizacja w obszarze Design & Build, a także wprowadzenie na polski rynek rewolucyjnego podejścia do zarządzania projektami – Open Book.
– Światowe zaplecze Tétris otworzyło nam drzwi do współpracy z wielkimi klientami międzynarodowymi, którzy swoją uwagę skupiają dziś na Polsce. Obok utrzymania pozycji lidera w segmencie aranżacji biur, mamy teraz aspiracje rozwijać się w branży hotelowej i powierzchni handlowych – mówi Rajmund Węgrzynek, dyrektor zarządzający Tétris Poland.
Działalność Tétris obejmuje dziś 16 krajów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Polski zespół liczy 100 specjalistów, są wśród nich: architekci, graficy, inżynierowie, kierownicy projektów, prawnicy oraz fachowcy budowlani. Atutem firmy są budowane przez 16 lat relacje ze sprawdzonymi ekipami podwykonawców, co umożliwia jednoczesną, bezkolizyjną realizację kilkudziesięciu projektów jednocześnie.
Design & Build: jeden projekt, jeden zespół
Na tle rynku firmę wyróżnia działanie w modelu Design & Build. W wydaniu Tétris sprowadza się on do sprawnego, rygorystycznego zarządzania projektem aranżacji wnętrza. – Prace fit-out możemy przyrównać do mozaiki złożonej z setek elementów. Od wizji miejsca, przez projekt architektoniczny, po cały proces budowy. Naszym zadaniem jest sprawienie, aby klient czuł komfort i spokój, mając pewność, że wszystkie te elementy idealnie się zazębiają – wyjaśnia Paweł Brodzik, dyrektor zarządzający Tétris Poland.
Takie działanie jest możliwe dzięki nowatorskiej metodzie, którą Tétris przeniósł na grunt polski w 2016 r. – podejściu Open Book. Oznacza ono pełną transparentność kosztów w każdym wymiarze prowadzenia projektu: od podania klientowi z góry cen wszystkich materiałów i usług, przez ustalenie stawek wynagrodzeń poszczególnych specjalistów Tétris, po określenie prowizji dla wykonawcy. Bez szarych pól, bez możliwości przesunięć między kategoriami poza wiedzą czy zgodą klienta.
– Open Book może brzmieć na polskim rynku jak science fiction. Pokazujemy jednak, że tak się da. I do tego powinien dążyć cały rynek. Dzięki pełnej wiedzy, nie ma niedomówień, nie ma zawiedzionych oczekiwań, nie ma stresu. Najlepszym tego przykładem jest zakończona właśnie realizacja nowego biura dla Stanley Black & Decker – dodaje Rajmund Węgrzynek.
Realizacje pod skrzydłami Tétris
Dziś firma planuje wzmocnienie swojej pozycji w obszarze realizacji fit-out dla branży hotelowej, powierzchni handlowych oraz obiektów użyteczności publicznej, jak muzea czy centra kultury. Na przełomie roku 2015 i 2016 kluczowymi realizacjami firmy były:
nowe biura: Wyborowej Pernod Ricard, JLL, Stanley Black&Decker, EY, Aecom, BlaBlaCar, Orleans, Markant, Linklaters, fit-outy budynków: kompleksowa przebudowa kamienicy Renaissance, nowe hole Warsaw Towers oraz Marynarska Point 2 prestiżowe apartamenty i powierzchnie rekreacyjne: Cosmopolitan, Park Lane, Złota 44.
Działo się 29 września…
Oficjalne ogłoszenie zakończenia procesu rebrandingu Tétris miało miejsce 29 września br. podczas imprezy dla partnerów firmy, zorganizowanej w restauracji Boathouse w Warszawie. – To, że dziś mamy okazję razem świętować, to dowód, że nasze relacje biznesowe są dobre. I jedno jest pewne: wartości biznesowe, nad którymi pracujemy od lat, pozostają bez zmian. Niezmienna pozostaje też chęć do podejmowania kolejnych, coraz bardziej ambitnych wyzwań. Bezwzględnie trzeba jednak podkreślić, że zwiększył się nasz potencjał. I to nas bardzo cieszy i zarazem mobilizuje – podsumował wydarzenie Paweł Brodzik.