Koniec "wąskiego gardła" na trasie do Beskidów. Powstanie nowy węzeł drogowyŚląski Urząd Wojewódzki

Koniec "wąskiego gardła" na trasie do Beskidów. Powstanie nowy węzeł drogowy

Orzech
Orzech
REKLAMA

Dobra informacja. Zniknie "wąskie gardło" na trasie do Beskidów. Wojewoda śląski Marek Wójcik wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla budowy węzła na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 81 z drogą wojewódzką nr 944 w Skoczowie.

• Nowy węzeł, w miejscu istniejącego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 944 ma istotnie ograniczyć to zjawisko i poprawić dostępność komunikacyjną

• DW944 przebiega od Cieszyna przez Skoczów do Bielska-Białej

• To dawna droga krajowa nr 1, którą zastąpiła obecna droga ekspresowa S52 w tej samej relacji

• Inwestycja ma poprawić dostępność komunikacyjną i zmniejszyć korki na kluczowej drodze w Beskidy, tzw. wiślance

Jedno z najbardziej obciążonych skrzyżowań w regionie — połączenie DK81 z DW944 w Skoczowie — zostanie przebudowane. Inwestycję zrealizuje GDDKiA przy finansowym wsparciu miasta, a dokumentację projektową przygotował samorząd Skoczowa. Nowy węzeł drogowy ma rozładować ruch między Śląskiem a Beskidami oraz usprawnić komunikację w układzie wschód–zachód.

– DK81 ma kluczowe znaczenie w ruchu międzyregionalnym, prowadząc do popularnych miejscowości turystycznych Beskidu Śląskiego, takich jak Ustroń, Wisła, Istebna, Brenna czy Szczyrk. W okresach wzmożonego ruchu turystycznego, zwłaszcza w weekendy, w ciągu DK81 regularnie tworzą się zatory drogowe – podkreślił wojewoda śląski Marek Wójcik.

Zakres inwestycji: nowy węzeł typu „karo” i przebudowa dróg

Z informacji przekazanych przez wojewodę wynika, że projekt obejmuje:

rozbudowę DK81,

budowę węzła drogowego typu karo na skrzyżowaniu DK81 z DW944,

budowę łącznic wjazdowych i wyjazdowych,

rozbudowę i przebudowę dróg gminnych,

budowę i modernizację chodników oraz ścieżek pieszo‑rowerowych,

przebudowę i budowę zjazdów,

rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich.

REKLAMA

To kompleksowa modernizacja, która całkowicie zmieni organizację ruchu w tym miejscu.

Koniec „wąskiego gardła” na trasie do Beskidów

Inwestycja obejmuje 133 działki, w tym ok. 1,3 km DK81 oraz tereny przeznaczone pod przebudowę innych dróg publicznych.

Obecnie skrzyżowanie funkcjonuje na jednym poziomie i jest sterowane sygnalizacją świetlną. To powoduje:

korki na trasie z Górnego Śląska do Ustronia, Wisły i Istebnej,

utrudnienia w ruchu miejskim na osi wschód–zachód,

spowolnienie ruchu tranzytowego w całym rejonie Skoczowa.

Nowy węzeł drogowy ma całkowicie wyeliminować te problemy

Kluczowy punkt komunikacyjny regionu

Skoczów leży między Bielskiem‑Białą a Cieszynem, na ważnym szlaku prowadzącym z Górnego Śląska w Beskid Śląski.

DK81 (60 km) łączy Katowice z drogą ekspresową S52 w Harbutowicach. Jej kontynuacją w stronę Wisły jest DW941.

DW944 prowadzi z Cieszyna do Bielska‑Białej.

Modernizacja skrzyżowania tych tras ma kluczowe znaczenie dla płynności ruchu w całym regionie.

Przebudowa skrzyżowania DK81 i DW944 w Skoczowie to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w tej części województwa śląskiego. Nowy węzeł drogowy typu „karo” usprawni ruch turystyczny i lokalny, poprawi bezpieczeństwo oraz wyeliminuje wieloletnie „wąskie gardło” na trasie do beskidzkich kurortów.

Śląski Urząd Wojewódzki
Śląski Urząd Wojewódzki

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA