Nowa część Ferio powstanie z przodu istniejącego budynku z zachowaniem dwóch wejść głównych do Centrum. W celu płynnego połączenia nowej części obiektu z już istniejącą planowane są również zmiany w dotychczasowym układzie sklepów, dzięki czemu część z obecnych najemców będzie mogła przenieść się do większych pomieszczeń lub zmienić swoją lokalizację. Wśród nich są salony takich marek jak: CCC, Mohito, Lee Wrangler, Geox, Cropp i House. Znaczną metamorfozę przejdzie również foodcourt, który zostanie przeprojektowany i zmodernizowany co umożliwi zwiększenie liczby miejsc dla klientów i wprowadzenie nowych restauracji.
“Przed podjęciem decyzji o nabyciu Ferio w grudniu 2010 r., wspólnie z naszym polskim asset managerem, firmą Balmain Asset Management, zidentyfikowaliśmy możliwość rozbudowy Centrum w celu wprowadzenia do niego nowych najemców. Wśród rozważanych marek znajdowały się między innymi C&A i Smyk – obie te sieci klienci naszego Centrum określili jako mile widziane. Wierzymy, że dzięki rozbudowie i otwarciu supermarketu Intermarche, które miało miejsce w zeszłym roku, Ferio pozostanie wiodącym centrum handlowym w rejonie Konina” – mówi Simon Clarke z Rockspring.
Nowa część Ferio została zaprojektowania przez pracownię architektoniczną ESA z siedzibą w Katowicach i Londynie. Generalnym wykonawcą projektu mianowanym przez Rockspring została firma Jaekel-Bud-Tech Sp. z o.o. Prace konstrukcyjne rozpoczęły się 24 maja a ich zakończenie planowane jest na październik br. Z uwagi na to, że rozbudowa będzie prowadzona etapami otwarcia nowych salonów są przewidziane w trzech fazach:
1) Październik 2013 – otwarcie powiększonych salonów House i Cropp oraz pierwszego w Koninie salonu Stradivarius.
2) Listopad 2013 – otwarcie pierwszych salonów zlokalizowanych w nowej części Centrum – CCC i Martes Sport.
3) Marzec 2014 – otwarcie pozostałych salonów a wśród nich: C&A, Smyk, Sinsay, Home&You.
„Planując prace konstrukcyjne szczególną uwagę przykładaliśmy do tego, aby Centrum funkcjonowało bez zakłóceń w trakcie ich trwania, a oba wejścia do galerii były w pełni otwarte umożliwiając klientom łatwy dostęp do Centrum” – powiedział Stefan Brodowski, projekt manager rozbudowy z ramienia Balmain Asset Management.
Od momentu otwarcia w maju 2008 roku Ferio pozostaje popularnym centrum handlowym wśród mieszkańców Konina i okolic. W ubiegłym roku, po otwarciu supermarketu Intermarche, odwiedzalność Centrum wzrosła o 50%.
„Ferio jest atrakcyjnym centrum handlowym z bardzo dobrymi wynikami. Dzięki rozbudowie i wprowadzeniu takich marek jak C&A, Smyk czy Stradivarius będziemy oferować naszym klientom jeszcze szerszy wybór w dogodnej lokalizacji” – mówi Katarzyna Tondel-Jędrzejczak, Asset Manager z Balmain Asset Management. „Cieszymy się szczególnie z faktu, że informacja o rozbudowie Centrum zbiegła się z piątymi urodzinami Ferio, które świętowaliśmy w maju. Nasze przekonanie o sukcesie Ferio podzielają też nasi partnerzy – rozbudowa będzie kosztować 5 mln euro, a nowa część Centrum jest już wynajęta w ponad 90%” – podsumowała Tondel-Jędrzejczak.