Władze Warszawy osiągnęły porozumienie z firmą Gülermak, która wybuduje trzy kolejne stacje drugiej linii metra i STP Karolin

Orzech

Dobra informacja odnośnie realizacji następnych stacji warszawskiego metra. Władze Warszawy osiągnęły porozumienie z firmą Gülermak, która wybuduje kolejne trzy stacje drugiej linii metra: Lazurową, Chrzanów i Karolin. Ta sama firma zrealizuje także stację techniczno-postojową. To ważna dla miasta inwestycja transportowa, oddane niedawno stacje metra pokazują jak bardzo mieszkańcy czekają na kolejne.

Renegocjacje umowy z tureckim wykonawcą trwały od 2018 roku. Inwestor przedstawił analizę ekonomiczną i prawną, obejmującą przeszacowanie wartości oraz przywracającą równowagę stron obowiązującego kontraktu budowy odcinka 3+STP Karolin.

Generalny wykonawca, firma Gülermak uznała, że zawarty ponad trzy lata temu kontrakt o wartości około 1,6 mld zł jest dla niej nieopłacalny ze względu na wzrost kosztów realizacji tej inwestycji (wzrost cen materiałów budowlanych, energii itp.).

Przedstawiciele warszawskiego ratusza informują, że ustalone zostały zasady rozliczania uwzględniające m.in. wskaźniki inflacyjne i inne dane gospodarcze. Zapewniają także, że prace na II linii warszawskiego metra wkrótce ponownie ruszą.

– W końcu osiągnęliśmy porozumienie, w efekie którego powstaną stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin oraz stacja techniczno-postojowa. Nowy odcinek będzie liczył prawie cztery kilometry długości – poinformował Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

STACJA C1 Karolin

Lokalizacja: pod ul. Sochaczewską w rejonie skrzyżowania ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.Będzie elementem węzła komunikacyjnego z parkingiem P&R, pozwoli na przejmowanie ruchu do Warszawy z kierunku zachodniego.

Stacja techniczno-postojowa Karolin

STACJA C2 Chrzanów

Lokalizacja: pod ul. Rayskiego w rejonie skrzyżowania ul. Rayskiego i Szeligowskiej. Planowany parking dla rowerów.

STACJA C3 Lazurowa

Lokalizacja: rejonie skrzyżowania ul. Lazurowej i Górczewskiej oraz pętli autobusowej. Będzie elementem węzła komunikacyjnego, w skład którego wejdą pętla autobusowa, pętla tramwajowa oraz parking w systemie P&R. Lokalizacja węzła pozwoli na przejmowanie ruchu do Warszawy z kierunku zachodniego.

Budowa węzłów przesiadkowych wraz z parkingami P&R będzie realizowana w ramach odrębnego zadania inwestycyjnego.