Grupa Archicom, największy wrocławski deweloper, dwa miesiące przed końcem roku, wyrównał poziom sprzedaży mieszkań uzyskany w całym 2014 r. – 520 lokali. Bieżący rok będzie tym samym najlepszy pod względem sprzedaży w historii Archicomu. Aktualnie w ofercie znajduje się około 1 000 mieszkań co daje potencjał do osiągnięcia bardzo dobrego wyniku sprzedaży również w 2016 r.
W ofercie Grupy Archicom znajduje się 9 projektów zlokalizowanych w różnych częściach Wrocławia. Są w niej zarówno zróżnicowane pod względem standardu mieszkania, których ceny zaczynają się już od 5.000 zł/mkw., jak i prestiżowe apartamenty.
– Szeroka oferta jak również przywiązywanie szczególnej uwagi do aspektów architektonicznych naszych projektów sprawiają, że klienci chętnie kupują mieszkania od Archicomu. Koncepcja osiedli społecznych, którą wprowadziliśmy i z sukcesem kontynuujemy na wrocławskim rynku mieszkaniowym, cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów i przekłada się bezpośrednio na rekordowe wyniki. Wrocławianie doceniają zarówno wartość samego produktu jakim jest funkcjonalne i dobrze nasłonecznione mieszkanie, ale równocześnie chcą mieszkać w atrakcyjnej przestrzeni zapewniającej łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych usług i ułatwiającej nawiązywanie relacji sąsiedzkich – mówi Tomasz Sujak, Członek Zarządu Archicom S.A. – Sytuacja rynkowa na pewno nam sprzyja, ale osiąganie tak dobrych wyników sprzedaży nie byłoby możliwe bez unikatowych przewag konkurencyjnych, w tym własnego studia projektowego, prawie 30-letniego doświadczenia i promowania innowacyjnych rozwiązań.
Największy udział w sprzedaży w 2015 r. mają dwie flagowe inwestycje Archicomu – Olimpia Port (196 lokali) i Ogrody Hallera (105 lokali).
– Wzrost sprzedaży nie jest dla nas celem samym w sobie – konsekwentnie utrzymujemy także wysokie marże i rentowność. Około 90% mieszkań sprzedajemy w trakcie budowy, minimalizując koszty finansowe i zwiększając jednocześnie zwrot z kapitału, co pozytywnie przekłada się na bilans firmy. Jednocześnie pozwala nam na utrzymywanie atrakcyjnych cen dla klientów – dodaje Tomasz Sujak.
Po III kw. 2015 r. liczba sprzedanych mieszkań przez Grupę Archicom wyniosła 457 sztuk. Sam III kw. był z kolei najlepszym kwartałem w historii firmy – nabywców znalazło aż 178 lokali.
Archicom z sukcesem działa również na rynku nieruchomości komercyjnych. W lutym 2015 r. Grupa sprzedała irlandzkiemu funduszowi GNT kolejny biurowiec klasy A „West House 1B”. W portfelu znajdują się jeszcze dwa gotowe i wynajęte biurowce o powierzchni najmu 12 tys. mkw, a bank ziemi pozwala na budowę kolejnych 30 tys. mkw powierzchni najmu.