Prywatny inwestor chce wybudować łącznik drogowy na Muchoborze Wielkim, którym można byłoby dojechać do Smolca, omijając ulicę Gagarina. Przeciągają się jednak kwestie formalne, które deweloper musi uzgodnić z urzędnikami.
Przypomnijmy, z inicjatywą budowy łącznika drogowego od ulicy Rakietowej do Żwirki i Wigury Zachodniej wyszła jesienią 2015 roku firma deweloperska Omega Buildings, budująca mieszkania w Smolcu, do którego dojazd prowadzi właśnie przez Muchobór Wielki.
W czerwcu zeszłego roku deweloper złożył wniosek do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta o podpisanie umowy na realizację inwestycji, a rozpoczęcie całego przedsięwzięcia miało nastąpić w marcu 2017 roku.
Tak się jednak nie stanie, bo wciąż nie dopięto wszystkich formalności, a umowy nie ma.
Tak się jednak nie stanie, bo wciąż nie dopięto wszystkich formalności, a umowy nie ma.
– Zaopiniowaliśmy pozytywnie wstępną koncepcję włączenia drogi do ulic Rakietowej oraz Żwirki i Wigury, ale sama inwestycja przebiegać będzie na terenach stanowiących własność gminy Kąty Wrocławskie oraz przez drogę techniczną należącą do GDDKiA, więc z przyczyn formalnych to nie ZDiUM jako przedstawiciel Gminy Wrocław będzie zawierał umowę z deweloperem na realizację tej inwestycji – tłumaczy portalowi InvestMap.pl Ewa Mazur, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Zgodnie z opinią wrocławskiego urzędu miejskiego, konieczne jest też wykonanie w ramach inwestycji remontu jezdni Żwirki i Wigury, na odcinku od projektowanej drogi do łącznika między ulicą Gagarina a Żwirki i Wigury.
– Opinie do wstępnej koncepcji przebiegu drogi wydaliśmy w listopadzie 2016 roku. Deweloper na podstawie uzyskanych opinii do koncepcji winien opracować projekt i uzgodnić go w ZDiUM (w zakresie włączenia do ulic Rakietowej oraz Żwirki i Wigury). Wszelkie formalności związane z budową łącznika musi uzgodnić z władającym gruntami znajdującymi się na terenie Smolca – dodaje Ewa Mazur.
Jak tłumaczy nam Jarosław Góral, przewodniczący zarządu osiedla Muchobór Wielki, deweloper postawą wrocławskich urzędników jest zniechęcony. Góral zapowiada, że – jako osiedlowy radny – wystąpi ze skargą do rady miejskiej na działalność Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta w tej sprawie.
– Uważam, że brak jest dobrej woli, a postępowanie jest nadmiernie przewlekłe – podkreśla Jarosław Góral.
Rada osiedla Muchobór Wielki popiera bowiem całą inicjatywę, tłumacząc, że taki łącznik odciążyłby z ruchu ulicę Gagarina (to ulica osiedlowa), którą obecnie codziennie przejeżdża mnóstwo samochodów, jadących do i ze Smolca.
facebook.com/MuchoborWielki
Deweloper chce wyręczyć miasto
Dodajmy, że pierwotnie taki łącznik pomiędzy ulicą Rakietową oraz Żwirki i Wigury miał zbudować – jako element Osi Inkubacji, czyli drogi, która docelowo miałaby połączyć Bielany Wrocławskie z ulicą Średzką, a jej częścią stałaby się obwodnica Leśnicy – wrocławski magistrat. Tej inwestycji próżno jednak szukać w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym miasta na lata 2015-2019.
Na razie powstanie jedynie fragment Osi Inkubacji od centrum logistycznego Prologis do ulicy Rakietowej (niespełna kilometrowy odcinek od ulicy Granicznej do Prologis Park istnieje od kilku lat).