Wszystko wskazuje na to, że MPK wydzierżawi 60 nowych autobusów Mercedes-Benz Citaro. To one zastąpią najbardziej wysłużone wozy Volvo.
Pod koniec czerwca zakończył się powtórny przetarg na dzierżawę 60 nowych autobusów. Przypomnijmy, że w pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
– Pomimo bardzo dużego zainteresowania przetargiem i ustnych deklaracji ze strony wiodących producentów pojazdów o zainteresowaniu pozyskaniem tego kontraktu, żaden z nich ostatecznie nie złożył swojej oferty w terminie. Najprawdopodobniej przyczyną tego faktu jest skala zamówienia i napięte terminy – tłumaczyli w marcu przedstawiciele MPK.
Tym razem MPK otrzymało oferty od dwóch konsorcjów: spółek EvoBus i Mercedes-Benz Leasing Polska oraz spółek mLeasing i MAN Truck & Bus Polska.
– Po szczegółowej analizie miejski przewoźnik uznał pierwszą ofertę za korzystniejszą. Konsorcjum zaoferowało sumę 168.268.779,20 zł brutto i 4-letnią gwarancję na dostarczane autobusy. Częściami składowymi oferowanej kwoty jest wartość czynszu za 10-letnią dzierżawę, a także wartość systemu monitoringu oraz deklarowanych materiałów, części i podzespołów potrzebnych do obsługi technicznej pojazdów w okresie 10 lat – tłumaczą przedstawiciele MPK.
W ramach umowy EvoBus i Mercedes-Benz chcą wydzierżawić 40 przegubowych autobusów Mercedes-Benz Citaro i 20 autobusów typu solo – model Citaro 2.
– To obecnie jedne z najnowocześniejszych autobusów miejskich. Spełniają restrykcyjne normy emisji spalin i posiadają udogodnienia takie jak klimatyzacja, niska podłoga, monitoring czy system informacji pasażerskiej. Mamy już w swojej flocie 102 pojazdy tego typu, to prawie jedna trzecia całego taboru autobusowego. Jak wynika z naszej wiedzy, zarówno kierowcy, jak i pasażerowie są z tych autobusów bardzo zadowoleni. Te konkretne typy mercedesów Citaro, które oferuje nam konsorcjum, są eksploatowane obecnie w Gdańsku, Gdyni i Białymstoku – mówi Jolanta Szczepańska, prezes wrocławskiego MPK.
Oferentom przysługuje prawo do odwołania się od wyboru dokonanego przez MPK. Jeśli odwołań nie będzie, pierwsze dzierżawione autobusy pojawią się we Wrocławiu najpóźniej pół roku od podpisania umowy, a kolejne zostaną dostarczone partiami w ciągu 30 dni.