Urzędnicy wybrali w tym miesiącu wykonawcę przebudowy za ponad 2 miliony złotych części ulicy Piłsudskiego. Jeszcze w tym roku mają się skończyć prace na kolejnych: Dworcowej, Podwale, Komuny Paryskiej i Krasińskiego.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. ogłosiły 20 marca w trybie "zaprojektuj i zbuduj"' przetarg na przebudowę ul. Dworcowej, Podwale, Komuny Paryskiej i Krasińskiego w celu wydzielenia dróg rowerowych z mieszanki mineralno-asfaltowej. Chętni mogą zgłaszać się do 4 kwietnia. O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60% cena, w 20% termin gwarancji i w kolejnych 20% wydłużenie okresu rękojmi. Prace potrwają pół roku od dnia podpisania umowy.
Rozbudowa systemu dróg dla rowerzystów w pobliżu dworca trwa
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozstrzygnął w tym miesiącu przetarg na przebudowę ul. Piłsudskiego w celu wydzielenia trasy rowerowej na odcinku od Świdnickiej do Dworcowej. Zgłosiło się tylko konsorcjum spółek Rotomat Sp. z o.o. i Elektrotim S.A. Oczekiwało 2 mln 168 tys. zł brutto przy udzieleniu trzyletniej gwarancji. Miasto planowało wydać 1 mln 861 tys. zł.
Ta inwestycja jest realizowana w ramach m.in. projektu nr 52 w WBO 2016. To kontynuacja dwóch zwycięskich pomysłów z poprzednich edycji zakładających podobną trasę od ulicy Świdnickiej do placu Orląt Lwowskich.
– Realizacja projektu zapewni skomunikowanie dworca Wrocław Główny, stanowiącego najważniejszy węzeł przesiadkowy w regionie, z siecią wrocławskich dróg rowerowych – wyjaśnia lider. – Ponadto, poprzez utworzenie dróg i pasów rowerowych na Stawowej i Peronowej, pozwoli on również połączyć w całość jedną z najważniejszych tras rowerowych na osi północ-południe, czyli ciąg Kołłątaja – Borowska/Ślężna.
Na inwestycji mają skorzystać przede wszystkim osoby dojeżdżające na pociąg rowerem, rowerzyści przejeżdżający przez ten rejon oraz okoliczny mieszkańcy, którzy "zyskają bezpieczne i wygodne drogi rowerowe".