9 grudnia Wrocław zyska bezpośrednie połączenie kolejowe ze stolicą Austrii – Wiedniem. Będzie to nocny pociąg kursujący pod nazwą EuroNight Metropol. Nowy pociąg będzie odjeżdżał z wrocławskiego Dworca Głównego o godzinie 22:51.
Na terenie Polski pociąg zatrzyma się jeszcze w Opolu (odjazd o godz. 23:30), Kędzierzynie-Koźlu (odjazd o godz. 0:18), Raciborzu (odjazd o godz. 1:17) i na dawnym polsko-czeskim kolejowym przejściu granicznym w Chałupkach (odjazd o godz. 1:34).
Na terenie Polski pociąg zatrzyma się jeszcze w Opolu (odjazd o godz. 23:30), Kędzierzynie-Koźlu (odjazd o godz. 0:18), Raciborzu (odjazd o godz. 1:17) i na dawnym polsko-czeskim kolejowym przejściu granicznym w Chałupkach (odjazd o godz. 1:34).
W Czechach pociąg zatrzyma się w Bochuminie (przyjazd o godz. 1:40, odjazd o godz. 2:20), Ostravie (odjazd o godz. 2:30), Breclaviu (przyjazd o godz. 4:10, odjazd o godz. 5:49). Do Wiednia pociąg dotrze o godz. 7:00. W drogę powrotną w kierunku Wrocławia pociąg wyruszy ze stolicy Austrii o godz. 22:10. Do Wrocławia dotrze o godz. 5:05.
Dzięki EuroNight Metropol z Wrocławia codziennie dojedziemy także do Berlina. Skład z Dworca Głównego do stolicy Niemiec będzie odjeżdżał o godz. 5:10. Na Dolnym Śląsku pociąg zatrzyma się jeszcze w Głogowie (odjazd o godz. 6:23). Następnymi przystankami w Polsce będą: Zielona Góra (odjazd o godz. 7:01) i Rzepin – położony w pobliżu granicy z Niemcami (odjazd o godz. 7:52).
Pociąg będzie kursował przez Wrocław co najmniej do grudnia 2023 r. Na 5 lat bowiem zgodę na połączenie wydał polski Urząd Transportu Kolejowego.
Bilety na całą trasę z Wiednia do Berlina są już dostępne (na razie tylko z Wiednia) i kosztują aktualnie w promocji 29 euro, jeśli zdecydujemy się na przejazd na miejscu siedzącym (6 rozkładanych siedzeń w przedziale). Jest też możliwość zakupu biletów w kuszetce i wagonie sypialnym (kosztować będą odpowiednio o 20 lub 50 euro drożej). EuroNight Metropol będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych wagonów austriackich.