źródło: ZDiUM Wrocław

Wrocław: Ogłoszono przetarg na remont ulicy Komandorskiej. Zostanie na niej kostka brukowa

Orzech
Kolejna ulica w centrum Wrocławia doczeka się remontu. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił właśnie przetarg na remont chodników i jezdni w ciągu ulicy Komandorskiej, na odcinku od Swobodnej do Wielkiej.
Termin składania ofert został wyznaczony na 7 lipca, planuje się, że prace mogłyby się rozpocząć jeszcze w sierpniu.

W przypadku chodników czas trwania robót drogowych oszacowano na 2 miesiące – informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. – Odcinki chodników wytypowane do remontu to strona zachodnia  od ul. Swobodnej do ul. Zaolziańskiej i od ul. Radosnej do ul. Wielkiej; strona wschodnia – od ul. Swobodnej do ul. Studziennej. Spękana i nierówna nawierzchnia asfaltowa zostanie rozebrana i zastąpiona nową warstwą betonu asfaltowego i kostki betonowej. W obrębie przejść dla pieszych pojawią się obniżenia i płytki typu stop. Powierzchnia objęta remontem przekracza 3 600 mkw. – mówi Ewa Mazur.



Remont kamiennej jezdni

Remont jezdni ul. Komandorskiej obejmie cząstkowe naprawy nawierzchni granitowej o powierzchni ok. 2000 mkw., wymianę nawierzchni bitumicznej zatok postojowych o powierzchni 500 mkw., wykonanie nawierzchni peronu przystankowego o powierzchni 60 mkw. wraz z fragmentem chodnika do przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Sanocką.

W przypadku jezdni zachowana zostanie granitowa poniemiecka kostka, odkształcenia i zapadnięcia zostaną wyrównane po wykonaniu rozbiórek i przebruków.

Usunięte zostaną asfaltowe wykruszone łaty potęgujące wrażenie nierówności i dyskomfort użytkowania. Czas trwania prac drogowych w obrębie jezdni, zatok i peronu wyniesie 3 miesiące.





Wiele wrocławskich ulic zachowało jeszcze poniemiecką nawierzchnię z kostki granitowej, która charakteryzuje się wyjątkową trwałością i odpornością na działanie wilgoci i niskich temperatur w okresie zimowym, będących przyczyną powstawania tzw. pozimowych ubytków na drogach o nawierzchni bitumicznej – wyjaśnia Ewa Mazur. – Decyzja o zachowaniu nawierzchni granitowej ma zatem swoje uzasadnienie, szczególnie w przypadku dróg, na których kostka nie uległa degradacji wskutek nadmiernego eksploatowania przez ruch ciężkich pojazdów, i które posiadają status dróg osiedlowych z utrzymanym ruchem o charakterze lokalnym. Na takich ulicach nawierzchnia granitowa – po wykonaniu częściowych napraw eliminujących zapadnięcia i nierówności – może nadal pełnić swoją funkcję przez wiele kolejnych lat.

Źródło: ZDiUM Wrocław