Zapowiadana rozbudowa Pasażu Grunwaldzkiego opóźni się co najmniej o rok i ruszy najwcześniej w pierwszym kwartale 2014 roku. Co więcej, bardzo prawdopodobne jest, że zamiast nowych sklepów pojawią się tam biura. - Echo Investment nadal rozważa plany poszerzenia oferty handlowej Pasażu Grunwaldzkiego o nowe sklepy, równocześnie jednak istnieje także opcja realizacji projektu biurowego. Obie te koncepcje są aktualnie przedmiotem gruntownych analiz - mówią przedstawiciele inwestora.
Najpierw rozbudowa Pasażu Grunwaldzkiego (który obecnie oferuje niespełna 50 tys. metrów kwadratowych powierzchni do wynajęcia) miała ruszyć w III kwartale bieżącego roku, później termin przesunięto na początek 2013 roku. W miejscu obecnego parkingu naziemnego pomiędzy ulicami Reja i Szczytnicką miały znaleźć się przede wszystkim renomowane sklepy odzieżowe. Obiekt miał zyskać około 50 nowych lokali.
Wygląda jednak na to, że nowe sklepy w tej galerii handlowej mogą się w ogóle nie pojawić. W opublikowanym właśnie raporcie kwartalnym spółki Echo Investment, projekt rozbudowy Pasażu Grunwaldzkiego co prawda jest zawarty, ale w segmencie biurowym, a nie wśród centrów handlowych.
- Echo Investment nadal rozważa plany poszerzenia oferty handlowej Pasażu Grunwaldzkiego o nowe sklepy, równocześnie jednak istnieje także opcja realizacji projektu biurowego. Obie te koncepcje są aktualnie przedmiotem gruntownych analiz. Za jakiś czas okaże się, które rozwiązanie jest bardziej efektywne. Wtedy też podejmiemy ostateczną decyzję i dokonamy wyboru - wyjaśnia Paweł Słupski z Echo Investment.
Rozbudowa części biurowej ma się odbyć w dwóch etapach. Początek całej inwestycji zaplanowano na początek 2014 roku, a zakończenie na I kwartał 2017 roku.
- Na tym etapie nie jesteśmy w stanie podać liczby metrów kwadratowych ewentualnej powierzchni biurowej. Przesunięcie startu było związane z analizami wielu koncepcji inwestycji i dostosowaniem jej do realiów i potrzeb rynku - dodaje Paweł Słupski.
Rozbudowany Pasaż Grunwaldzki miał dysponować 162 000 mkw. powierzchni całkowitej i 62 000 mkw. powierzchni handlowej. Ofertę handlową miało zapewnić łącznie 250 sklepów, liczba miejsc postojowych na parkingu zwiększyć się do 1,7 tysiąca.