[Wrocław] Remont Podwala ruszy po wakacjach. Poniemiecka kostka brukowa zostanie

tuWroclaw.com

Od dwóch tygodni trwają prace projektowe związane z remont odcinka Podwala. Prace budowlane mają rozpocząć się tuż po wakacjach.

Pod koniec kwietnia wyłoniony został wykonawca remontu Podwala. Robotami na odcinku między skrzyżowaniem z ulicą Świdnicką a placem Orląt Lwowskich zajmie się firma HEILIT+WOERNER. Prace pochłoną ponad 3 mln 650 tysięcy złotych. Drogowcy wejdą na jezdnię jednak dopiero po wakacjach.

- Teraz trwa proces projektowania dokładnego zakresu zadania i opisania wszystkich robót, jakie wykonawca ma do zrobienia - zaznacza Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która z ramienia miasta będzie odpowiadać za remont.


Wiadomo już, że remont obejmie dwa newralgiczne odcinki Podwala. Między skrzyżowaniem z ulicą Świdnicką a Krupniczą, wymieniona zostanie nawierzchnia po obu stronach modernizowanego dwa lata temu torowiska tramwajowego. Z kolei od skrzyżowania z Krupniczą do placu Orląt Lwowskich remont przejdzie i nawierzchnia drogi, i torowisko. Ale na tym ostatni fragmencie pozostanie kostka brukowa.

- Wykonawca wymieni tam podbudowę i ponownie ułoży bruk - dodaje Marek Szempliński.
To z jednej strony pozwoli zachować zabytkowy i historyczny charakter tego miejsca, z drugiej nieco większy hałas nie będzie miał wpływu na sąsiedni budynek, w którym w przeciwieństwie do odcinka od ulicy Świdnickiej do Krupniczej, nie ma mieszkań.

Co ciekawe po tym wyremontowanym fragmencie Podwala będziemy poruszać się nietypowo. Jezdnią pomiędzy Świdnicką a skrzyżowaniem z Krupniczą będzie można się poruszać tylko w jednym kierunku w stronę placu Orląt Lwowskich, ale będzie można to robić po obu stronach torowiska, które biegnie środkiem. Na dalszym odcinku tak, jak dotychczas kierowcy będą się poruszać w obie strony. W przyszłości i to się jednak najprawdopodobniej zmieni. Gdy na ulicy Kazimierza Wielkiego część pasów zostanie wyłączona, ruch samochodowy ma przejąć właśnie Podwale i Kościuszki. Te ulice staną się jednokierunkowe.

Autor: Jarosław Garbacz