Przy drugiej próbie i zwiększeniu budżetu miasto zdołało wybrać projektanta nowej ulicy Asfaltowej w kierunku Buforowej. Docelowo powstaną też m.in. chodniki, rondo i droga rowerowa. Wartość dokumentacji to niemal 400 tysięcy złotych.
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął 20 lipca drugi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy ul. Asfaltowej, na styku Wojszyc i Jagodna. Maksymalną liczbę punktów we wszystkich kryteriach zdobyła wrocławska pracownia Besko Elżbieta Staworko Bogdan Staworko s.c. Oczekiwała 384 tys. zł brutto. Na realizację zadania będzie miała rok od dnia podpisania umowy. Natomiast w ciągu dwóch miesięcy przedstawi wielowariantowe koncepcje drogi oraz zagospodarowania wód opadowych.
Do 9 lipca zgłosiło się czterech uczestników. Oferty wynosiły od 384 (zwycięzca) do 586 tys. zł. Magistrat chciał przeznaczyć na ten cel maksymalnie 440 tys. zł (dwie propozycje zmieściły się w budżecie).
Pierwsze postępowanie ZIM ogłosił 27 maja. Chętne były dwie wrocławskie firmy: Biprogeo Projekt Sp. z o.o. (599 tys. zł) oraz BBKS-Projekt Sp. z o.o. (750 tys. zł). Miasto chciało wydać wówczas najwyżej 343 tys. zł, dlatego 19 czerwca unieważniło przetarg.
Nowa jezdnia, zieleń i chodniki
Asfaltowa ma na odcinku od skrzyżowania z ul. Pawią do rejonu Smardzowskiej m.in. sześciometrową jezdnię o nawierzchni bitumicznej; jednostronny, dwumetrowy chodnik oraz oświetlenie. Dalej, do ul. Buforowej, biegnie ziemna droga z rowem po jednej stronie. Za utworzenie odcinka od ul. Drabika do Buforowej zajmą się w 2020/2021 roku deweloperzy Atal S.A. i Murapol S.A., realizujący w tej okolicy wieloetapowe inwestycje Nowe Miasto Jagodno oraz Zielona Toskania.
Za pozostały fragment (od ul. Smardzowskiej do Drabika) odpowiada miasto. Planuje 6,5-metrową jezdnię o nawierzchni bitumicznej; obustronne chodniki z kostki szerokie na 2 m oddzielone od ulicy pasem zieleni (lub min. 2,5 m, przyległe do drogi i zabezpieczone słupkami przed parkowaniem); jednostronną, dwukierunkową drogę rowerową (3 m, nawierzchnia jak w przypadku jezdni); przystanku autobusowe w obu kierunkach z zatoką; przynajmniej 12 miejsc postojowych po stronie planowanego parku Zielony Klin; przejścia dla pieszych (z azylami i oświetleniem), a także zieleń wysoką po obu stronach drogi (w przypadku braku możliwości – po stronie ścieżki rowerowej).
Magistrat zamierza też rozbudować drogę w rejonie skrzyżowania z ul. Smardzowską. Przewidział rondo; ciąg pieszo-rowerowy (3 m) po stronie ZPS o nawierzchni bitumicznej; zatokę postojową "Kiss and ride"; wyniesienie zjazdów na teren ZSP; wyniesienie przejścia dla pieszych; przebudowę progów spowalniających na wyspowe oraz oznakowanie drogi jako strefa ruchu uspokojonego z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Urzędnicy chcą również wybudować brakujący odcinek ul. Smardzowskiej (do połączenia z drogą na wysokości posesji Smardzowska 1-9b); 6-metrowa jezdnia oraz obustronne chodniki i pasy zieleni. Inwestycja zakłada jeszcze utworzenie oświetlenia, oraz niezbędnych sieci i przyłączy.
Szkoła w przygotowaniu
Planowany zespół szkolno-przedszkolny pomieści ponad tysiąc dzieci. Miasto pozyskało już od państwa grunt pod jego budowę. W maju informowaliśmy, że rozpoczęło starania o pozwolenie na budowę, tak by w przyszłym roku móc z nią ruszyć. Inwestycja może pochłonąć ponad 50 mln zł.
fot. Jakub Zazula
Major Architekci