źródło: ZDiUM Wrocław

Wrocław: Wiadukt przy Koronie doczeka się remontu. Po roku poznaliśmy wykonawcę

Mariusz Bartodziej
Miasto dwukrotnie szukało w zeszłym roku firmy, która przebuduje ponadstumetrową przeprawę nad ulicą Bolesława Krzywoustego. Chętni oczekiwali jednak zbyt wiele. Tym razem urzędnicy zwiększyli budżet do prawie 6 milionów złotych, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 4,5 miliona. Plus Inwest skończy prace z początkiem następnego roku.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozstrzygnął 3 lipca trzeci przetarg na remont wiaduktu drogowego w ciągu ul. Kowalskiej nad ul. Bolesława Krzywoustego przy granicy Kowal i Psiego Pola, tuż obok centrum handlowego Korona. Maksymalną liczbę punktów we wszystkich kryteriach otrzymała spółka Plus Inwest P. Żygadło Sp. j. Oczekiwała 4 mln 550 tys. zł brutto przy zapewnieniu pięcioletniej gwarancji. Na realizację zadania ma sześć miesięcy od dnia podpisania umowy.
Do 28 maja wypłynęło pięć ofert. Urzędnicy odrzucili dwie z nich, ponieważ nie spełniły wymogów formalnych. Oprócz Plus Inwest, dopuszczone zostały Strabag Sp. z o.o. (5 mln 432 tys. zł) oraz konsorcjum firm Primost Południe Sp. z o.o. i ZBD Sp. z o.o. Sp. k. (5 mln 241 tys. zł). Zamawiający chciał przeznaczyć na ten cel maksymalnie 5 mln 881 tys. zł.
Dwa fiaska

ZDiUM ogłosił pierwszy przetarg na tę inwestycję w kwietniu ubiegłego roku. Miesiąc później go unieważnił, ponieważ dopuszczone oferty przekroczyły założony budżet w wysokości 3 mln 730 tys. zł. Radpol Sp. z o.o. liczył na 6 mln 596 tys. zł, a Strabag na 6 mln 918 tys. zł

Jeszcze w maju urzędnicy ogłosili drugie postępowanie (z takim samym budżetem). Tym razem wszystkie cztery zgłoszone oferty okazały się poprawne. Wynosiły jednak od 6 mln 155 tys. zł (Pro-Tra Building Sp. z o.o.) do 8 mln 336 tys. zł (konsorcjum przedsiębiorstw Probudowa.com Sp. z o.o. oraz PBW Inżynieria Jacek Garbacz). W przypadku obu przetargów termin realizacji miał upłynąć 15 grudnia 2019 roku.


Remont potrzebny dla bezpieczeństwa

106-metrowy wiadukt powstał w 1978 roku. Znajduje się na nim jezdnia o szerokości 7,5 m oraz dwa chodniki (2,8 i 1 m).

Obiekt wykazuje znaczne uszkodzenia. Ze względu na bezpieczeństwo użytkowników, powstrzymanie dalszej degradacji konstrukcji, poprawę stanu technicznego obiektu, a także poprawę estetyki obiekt należy poddać robotom remontowym – piszą autorzy projektu z listopada 2016 roku z Firmy Inżynierskiej GF-Mosty.

Inwestycja zakłada m.in. naprawę, piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne podpór, oczyszczenie, konserwację oraz regulację łożysk, a także remont schodów. Ponadto Plus Inwest wymieni nawierzchnie jezdni i chodników (na moście i dojazdach), oświetlenie (na ledowe) oraz bariery energochłonne (na i pod wiaduktem oraz na dojazdach).

Głównym celem remontu jest zwiększenie nośności mostu i nadanie prawidłowych spadków poprzecznych – wyjaśniają urzędnicy.