Wrocławscy urzędnicy jeszcze w tym tygodniu pojadą do Warszawy, by w resorcie rozwoju porozmawiać o unijnym dofinansowaniu dla budowy obwodnicy Leśnicy. – Musimy załatwić te pieniądze – podkreśla wiceprezydent Maciej Bluj.
Kilka dni temu donosiliśmy, że Wrocław najprawdopodobniej nie dostanie unijnej dotacji na budowę Osi Zachodniej w ciągu drogi krajowej nr 94, czyli obwodnicy Leśnicy i alei Stabłowickiej (wraz z rozbudową ulicy Kosmonautów).
Magistrat chciał zdobyć ponad 233 mln złotych dofinansowania (koszt całego przedsięwzięcia to prawie 297 mln złotych), ale projekt zdobył tylko 48 na 80 punktów i znalazł się na ostatnim miejscu listy rezerwowej.
Jak tłumaczy w rozmowie z portalem InvestMap.pl Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia, miasto na pewno odwoła się od tej decyzji.
– Inwestorzy, choćby Lufthansa, wybierali lokalizację pod swoje inwestycje między innymi ze względu na powstającą obwodnicę Leśnicy, która zapewni połączenie z lotniskiem. To bardzo ważne przedsięwzięcie drogowe, nie rozumiem, dlaczego nasz wniosek się nie zakwalifikował – mówi Maciej Bluj.
Ekipa z magistratu jeszcze w tym tygodniu pojedzie do Warszawy, by porozmawiać na ten temat w Ministerstwie Rozwoju.
– Nasze doświadczenie z różnych poprzednich projektów unijnych pokazuje, że wcale nie wszystko stracone. Już nie raz wnioski najpierw lądowały na liście rezerwowej, a potem wracały na listę podstawową. Jestem dobrej myśli – zaznacza Maciej Bluj.
Budują obwodnicę Leśnicy
Przypomnijmy, budowa obwodnicy Leśnicy, która połączy ulicę Średzką z Graniczną, pełną parą ruszyła jesienią 2015 roku. Powstaje tam droga jednojezdniowa dwukierunkowa o łącznej długości 7,1 kilometra.
Pojawi się pięć skrzyżowań (z ul. Trzmielowicką, Miodową, Piołunową, Osiniecką i Rdestową), a także most nad Bystrzycą i dwa wiadukty: nad bocznicą kolejową do portu lotniczego i aleją Stabłowicką.
Cała obwodnica podzielona jest na dwa odcinki: pierwszy to fragment od ronda przy ul. Granicznej do rzeki Bystrzycy (czyli część alei Stabłowickiej), drugi wiedzie od rzeki do ulicy Średzkiej (Oś Inkubacji).
Jak zapowiadają urzędnicy, wszystko wskazuje na to, że najpóźniej do końca bieżącego roku uda się zrealizować kontrakt. Inwestycję, opiewającą na 130 mln złotych, realizuje Skanska.
W zeszłym roku miasto rozpoczęło też przygotowania do budowy drugiego etapu obwodnicy Leśnicy, czyli łącznika do ulicy Kosmonautów, która przy okazji zostanie rozbudowana o drugą jezdnię.
Pojawi się pięć skrzyżowań (z ul. Trzmielowicką, Miodową, Piołunową, Osiniecką i Rdestową), a także most nad Bystrzycą i dwa wiadukty: nad bocznicą kolejową do portu lotniczego i aleją Stabłowicką.
Cała obwodnica podzielona jest na dwa odcinki: pierwszy to fragment od ronda przy ul. Granicznej do rzeki Bystrzycy (czyli część alei Stabłowickiej), drugi wiedzie od rzeki do ulicy Średzkiej (Oś Inkubacji).
Jak zapowiadają urzędnicy, wszystko wskazuje na to, że najpóźniej do końca bieżącego roku uda się zrealizować kontrakt. Inwestycję, opiewającą na 130 mln złotych, realizuje Skanska.
W zeszłym roku miasto rozpoczęło też przygotowania do budowy drugiego etapu obwodnicy Leśnicy, czyli łącznika do ulicy Kosmonautów, która przy okazji zostanie rozbudowana o drugą jezdnię.