Jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się kolejny etap przebudowy ulicy Pułaskiego. Powstające tam wydzielone torowisko tramwajowe trzeba będzie połączyć z istniejącymi szynami, dlatego na Księże Małe przestaną kursować tramwaje.
Na razie wiadomo, że tramwaje na osiedle Księże Małe przestaną jeździć od niedzieli 29 stycznia. Do kiedy tak będzie? Tego urzędnicy jeszcze dokładnie nie wiedzą. Wszystko zależy od postępów robót w rejonie skrzyżowania ulicy Pułaskiego z pl. Wróblewskiego i Traugutta.
- Prace są tam prowadzone w bardzo trudnym terenie. Infrastruktura drogowa nie była praktycznie w ogóle modernizowana od wojny. Dlatego roboty są skomplikowane, na szczęście sprzyjające warunki pogodowe, czyli łagodna zima, sprawiają, że tempo prac jest dobre - wyjaśnia Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje przebudowę ulicy Pułaskiego.
Mimo to termin wykonania wszystkich robót jest napięty. Tramwaje wydzielonym torowiskiem po zachodniej stronie ulicy Pułaskiego (na odcinku od pl. Wróblewskiego do Kościuszki) mają pojechać przed Euro, czyli na początku czerwca.
Jeśli prace będą przebiegać sprawnie, to możliwe, że ich część związana z połączeniem nowego torowiska ze starym, mogłaby się zakończyć w kwietniu i najprawdopodobniej wtedy też wozy MPK znów pojadą po szynach na Księże Małe.
REKLAMA
Tymczasem od końca stycznia za zawieszone linie 3 i 5 na trasy wyjedzie jedna linia 73. Taką trasą pojedzie:
Pilczyce - Lotnicza - Legnicka - pl. Jana Pawła II - Ruska - Kazimierza Wielkiego - Widok - Teatralna - Skargi - Kołłątaja - Piłsudskiego - pl. Legionów - Grabiszyńska - Cmentarz Grabiszyński
Cmentarz Grabiszyński - Grabiszyńska - pl. Legionów - Piłsudskiego - Kołłątaja - Skargi - Teatralna - Widok - Kazimierza Wielkiego - św. Mikołaja - pl. Jana Pawła II - Legnicka - Lotnicza - Pilczyce
Obsługę pasażerów z centrum miasta przejmie autobus linii 703. W trasę będzie wyruszał z ul. Wierzbowej, przez pl. Dominikański, pl. Wróblewskiego, ulice Traugutta i Krakowską - ma kursować na Księże Małe śladem zawieszonych linii jako ich zastępstwo.
Autor: Jarosław Garbacz