fot. Tomasz Matejuk

[Wrocław] Zmiany na liście projektów WBO 2016. Stacje rowerowe powstaną później

Mariusz Bartodziej
Realizacja trzech stacji roweru miejskiego została przesunięta na 2019 rok. W ich miejsce, w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, zostanę zrealizowane cztery inne projekty.
Umowa z obecnym operatorem roweru miejskiego kończy się w przyszłym roku. Od 2019 będziemy chcieli podpisać nową umowę. W ramach niej zostaną zbudowane te trzy stacje, które miały być zrealizowane w ramach WBO 2016. Dodatkowo liczba stacji i rowerów będzie znacznie większa. Na jesieni chcemy zapytać mieszkańców o ich pomysły na zagęszczenie sieci i zwiększenie zasięgu roweru miejskiego – wyjaśnia biuro ds. partycypacji społecznej.
Chodzi o wycofanie projektów numer 66, 243 i 563 w ramach WBO 2016. To odpowiednio stacje rowerowe na Sołtysowicach, Muchoborze Wielkim oraz na Ołtaszynie i Wojszycach.

Co w zamian?

Dzięki zmianom zostanie zrealizowany I etap kompleksu boisk do piłki nożnej na Jerzmanowie, czyli projekt numer 435.
Dla społeczności lokalnej ten projekt jest bardzo ważny ze względu na brak atrakcyjnych miejsc do uprawiania sportu na terenie osiedli Jerzmanowo-Osiniec-Jarnołtów-Strachowice – uzasadnia jego lider.
Mieszkańcy Polanowic doczekają się rewaloryzacji strefy wejściowej Fortu Piechoty nr 6. W okół niego skupiają się pasjonaci lokalnej historii oraz wojskowej architektury.
Ważnym elementem projektu jest odtworzenie zrabowanej w połowie lat 90. XX wieku kraty fortecznej  odtworzenie tego elementu pozwoli na przywrócenie do stanu pierwotnego części historycznego krajobrazu tej części miasta oraz na powiększenie walorów dydaktycznych miejsca – argumentuje pomysłodawca.
Jak dodaje, Fort Piechoty nr 6 ma pełnić funkcję edukacyjną, a także stać się atrakcją turystyczną.
Na Ołtaszynie i Wojszycach mają zostać przeprowadzone inwestycje korzystne dla pieszych. Remont chodnika w ciągu ulicy Pawła Jasienicy od Pawiej do Ratajów uzasadniany jest jego zdewastowaniem i nieprzystosowaniem dla wózków. Natomiast plan poszerzenia chodnika wzdłuż ul. Klasztornej do 2 metrów spowodowany jest utrudnionym parkowaniem.
Niepoprawna szerokość chodnika powoduje, że kierowcy aut są zmuszani parkować na ulicy, całą szerokością pojazdu, blokując całkowicie jeden pas ruchu na długości prawie 150 metrów. Codziennie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji w tej części osiedla oraz prób niszczenia terenów zielonych. Straż pożarna nie może przejechać tego odcinka drogi, ze względu na tarasujące drogę pojazdy – wyjaśnia lider projektu.