Znamy ranking najbardziej popularnych marek handlowych w PolscePixabay

Znamy ranking najbardziej popularnych marek handlowych w Polsce

Orzech
Orzech
REKLAMA

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Kto tym razem w nim zwyciężył w rankingu YouGov Best Brands, przedstawiającym najlepsze i najprężniej rozwijające się marki w naszym kraju?

Ranking Yougov Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Jest on miarą całościowej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, oceny jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji jako pracodawcy.

W ciągu roku agencja badawcza Inquiry zbiera dane z wielu tysięcy ankiet realizowanych dla kilkuset marek obecnych na naszym rynku.

W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Best Brands zajmują marki Allegro, Rossmann i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą zaledwie 0,2 p.p., znalazł się E. Wedel. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Winiary, Blik, Lubella, Pudliszki, Milka oraz Biedronka.

Ranking TOP 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Action, Erli, Revolut.

REKLAMA

Poza podium – Dealz i Blik, zaś dalsze miejsca zajęły PayPo, Kia oraz Vinted. Na dwóch ostatnich pozycjach w TOP 10 uplasowały się Dino i Fiat (ex aequo), a także Google Pay i Aldi (także ex aequo).

– Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Jednak zestawienie Top Improvers pokazuje, że marketerzy mają za sobą trudny rok. Nikt nie osiągnął spektakularnego sukcesu, a wiele marek odnotowało duże spadki. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Trzeba przy tym zauważyć, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, w tym roku tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku.

Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w badaniu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA