Kolejna amerykańska inwestycja w Małopolsce. Koncern Cummins wybrał lokalizację w Modlniczce (powiat krakowski, gmina Wielka Wieś) w pobliżu Krakowa na południu Polski na lokalizację nowego centrum przebudowy silników o dużej mocy.
Inwestycja o wartości 10 milionów dolarów będzie wspierać rosnący popyt w wielu segmentach rynku na silniki, które są przebudowywane i testowane w warunkach fabrycznych, aby spełnić standardy jakości firmy Cummins i osiągnąć nowe specyfikacje silników.
Centrum odbudowy uzupełni istniejące na całym świecie obiekty dedykowane odbudowie silników 19 L i wyższych, w tym QSK60. Odbudowa obejmuje całkowity demontaż, czyszczenie, kontrolę i wymianę głównych komponentów.
– Jesteśmy bardzo podekscytowani tą ważną nową inwestycją, która po szeroko zakrojonych badaniach i analizach wykazała, że obiekt zbudowany na zamówienie, który można zintegrować z istniejącymi operacjami Cummins Poland, jest doskonałym krokiem naprzód – poinformowała Anne-Christine DeVertier, Dyrektor Zarządzający, Cummins Distribution Europe.
– Nowy, najnowocześniejszy zakład zapewni klientom pierwszorzędne wsparcie w zakresie ich potrzeb związanych z odbudową silnika – dodala.
Obiekt zostanie otwarty w październiku i będzie pierwszym tego typu specjalistycznym ośrodkiem firmy Cummins w regionie.
Dzięki inwestycji o wartości 10 mln dolarów, firma zapewni klientom strategiczne wsparcie w zakresie specjalistycznych procesów odbudowy silników oraz lepszą obsługę lokalnym partnerom, dzięki znacznie zwiększonym możliwościom dystrybucyjnym i magazynowym.
Podrakowskie centrum będzie uzupełnieniem istniejącej już globalnej sieci wyspecjalizowanych zakładów Cummins, przeznaczonych do odbudowy silników o dużej mocy, o pojemności 19 litrów i większych, w tym modeli silników Cummins, jak QSK19, QSK38 i QSK60. Ponadto, nowy zakład będzie w stanie remontować i przebudowywać mniejsze silniki z rodziny Mid Range oraz Heavy Duty.
Z racji tego, że jednostki te pracują w najbardziej wymagających warunkach, proces przebudowy – obejmujący kompletny demontaż, czyszczenie, kontrolę, wymianę głównych komponentów, udoskonalenia konstrukcyjne i testy – ma na celu przedłużenie żywotności oryginalnego silnika. W wielu przypadkach owe działania mogą również poprawić wydajność paliwową i osiągi silnika, czyniąc cykl życia produktu bardziej zrównoważonym.
Oferta rozwiązań Cummins w zakresie systemów zasilania obejmuje ultra czyste silniki wysokoprężne, silniki zasilane gazem ziemnym, wodorowe ogniwa paliwowe i systemy akumulatorowe – wszystko to przyczynia się do realizacji strategii Destination Zero firmy Cummins.
Niedawno oddział w Darlington świętował produkcję silnika L9N, który jest pierwszym silnikiem CNG wyprodukowanym w brytyjskiej fabryce w 58-letniej historii zakładu.
8,9-litrowy silnik L9N (280–320 KM) cechuje się wyjątkowo niską emisją CO2, NOX i cząstek stałych, a także wydajnością i niezawodnością na poziomie silników Diesla, których Cummins w Darlington produkuje 72 000 rocznie. L9N może być zasilany sprężonym, skroplonym lub odnawialnym gazem ziemnym, co znacznie zmniejsza emisję CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego.
– Silniki Cummins zasilane gazem ziemnym to praktyczna i łatwo dostępna technologia dla klientów poszukujących cichej, oszczędnej paliwowo jednostki mocy o ultra niskiej emisji dla transportu miejskiego. Produkcja tych silników w Wielkiej Brytanii na potrzeby europejskich klientów – producentów samochodów ciężarowych i autobusów, usprawnia logistykę i przyspiesza nasze działania, a także wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój tej działalności – powiedziała Ashley Watton, dyrektor Bus Business Europe w Cummins.
Zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań normy Euro VI Phase E, silnik Cummins L9N cieszy się dużym zainteresowaniem na europejskim rynku autobusów, szczególnie w miastach ze strefami niskiej emisji. Obecnie pomaga transportować pasażerów na miejskich trasach autobusowych w Polsce, Azerbejdżanie, Estonii, Hiszpanii i Turcji.
Produkcję silnika Cummins L9N przeniesiono z fabryki Rocky Mount Engine Plant w Karolinie Północnej w USA, aby zapewnić europejskim klientom szybsze dostawy. Dzięki skróceniu odległości i czasu wysyłki zmniejsza się złożoność łańcucha dostaw, a cały proces ma bardziej zrównoważony charakter. Produkcję przeniesiono w zaledwie sześć miesięcy, a dzięki całej inwestycji fabryka w Darlington znacznie się rozwinęła.
Silnik Cummins L9N jest jednym z wielu rozwiązań firmy w zakresie ultra niskiej lub zerowej emisji spalin, które są obecnie w fazie rozwoju lub już stosowane w napędach pojazdów i maszyn. Cummins wykorzystuje swoje doświadczenie w produkcji silników zasilanych gazem ziemnym do innych technologii silników o zapłonie iskrowym, w tym silników wodorowych wewnętrznego spalania.
O inwestorze:
Cummins Inc. – to amerykański koncern zajmujący się konstruowaniem i produkcją silników wysokoprężnych oraz innych układów napędowych dla producentów ciężarówek, autobusów, maszyn budowlanych, przemysłowych, rolniczych, kolejowych, sprzętu morskiego i wojskowego. Siedziba znajduje się w Columbus w stanie Indiana (USA).
Cummins oprócz silników wysokoprężnych (o mocach od 18 do 3500 KM), produkuje silniki na sprężony gaz ziemny, agregaty prądotwórcze do 2700 kVA, związane z nimi technologie i komponenty silnikowe, elementy układów paliwowych, układów kontrolnych, układów filtracyjnych. Nowoczesne silniki wysokoprężne są dostarczane jednocześnie z układami dolotowym i wydechowym.
Cummins posiada fabryki i magazyny części zamiennych na całym świecie, choć większość pracowników jest zatrudnionych w Stanach Zjednoczonych. Zatrudnia ponad 20 tys. pracowników. Poza Ameryką Północną jej wyroby są często stosowane m.in. przez europejskich producentów autobusów, także działających w Polsce.
Cummins działa w Polsce od blisko 30 lat i obecnie posiada na jej terenie cztery oddziały: w Krakowie, Gdańsku, Lubinie i Łomiankach k/ Warszawy, wszystkie zlokalizowane strategicznie, tak by były łatwo dostępne dla klientów. Nowo wybudowany obiekt zastąpi dotychczasową placówkę firmy również mieszczącą się w Krakowie i rozszerzy jej obecne możliwości operacyjne, w tym związane z odbudową silników. Oznacza to, że jeszcze w tym roku do istniejącego zespołu Cummins Polska w Krakowie dołączą specjaliści z zakresu administracji i finansów, a także inżynierowie.