Głównym zadaniem trasy będzie rozładowanie ruchu w Nowym Centrum Łodzi. Wykonawca zakończył budowę ścian szczelinowych.
Ulica Hasa zyska nowy wygląd i funkcjonalność. Zostanie podzielona na część naziemną oraz podziemną o szerokości 10 metrów, wysokości ponad 4 metrów oraz 6 metrów głębokości. Półkilometrowa droga będzie miała po jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Trasa zapewnieni dojazd do powstającego 3-poziomowego parkingu podziemnego, znajdującego się przy centrum kulturalno-rozrywkowym EC1. Plac pomieści 311 pojazdów, w planach jest jeszcze budowa miejsc postojowych przy prywatnych biurowcach. Podziemna droga połączy ul. Kilińskiego z rondem pod al. Rodziny Scheiblerów.
Na powierzchni planowane jest utworzenie miejsc dla pieszych. Zostaną postawione ławki oraz nasadzona zieleń. Wyremontowany zostanie również chodnik. Plac naziemny umożliwi dojście z dworca Łódź Fabryczna do EC1. Władze miasta chcą, by nowy teren przypomniał tzw. Woonerf, czyli rodzaj miejsca publicznego, który stawia przede wszystkim na bezpieczeństwo, uspokojenie ruchu pojazdów oraz możliwość rekreacji. Rozwiązanie umożliwia zachowanie balansu między uczestnikami ruchu drogowego, pieszego i rowerowego.
Warto wspomnieć, że na terenie inwestycji, w niedalekim sąsiedztwie EC1, powstanie kompleks wielofunkcyjny, realizowany przez Ghelamco. Inwestor w trzech etapach planuje utworzyć 9 budynków, w których znajdą się m.in. hotel oraz biurowce.
Materiały inwestora