City Port – zaprezentowano nową koncepcję zabudowy Portu Miejskiego we Wrocławiu Bieniasz-Nicholson Architekt

City Port – zaprezentowano nową koncepcję zabudowy Portu Miejskiego we Wrocławiu

WIZUALIZACJE
Orzech
Orzech
REKLAMA

W stolicy Dolnego Śląska planowana jest kolejna wielka inwestycja. Na terenie dawnego Portu Miejskiego przy ulicy Kleczkowskiej 52, na powierzchni około 45 hektarów powstać ma wielofunkcyjny kompleks City Port.

W piątek, 3 lutego zaprezentowano nową koncepcję zabudowy tego terenu. Przygotował ją architekt Wacław Bieniasz z biura Bieniasz-Nicholson Architekt z Wrocławia.

Planowana nowa zabudowa ma według nowego master planu korespondować wysokością z istniejącymi, zabytkowymi budynkami. Plan zakłada budowę nowych budynków wzdłuż kanału Odry, co według autora koncepcji pozwoli na budowę promenady spacerowej, z bezpośrednim dostępem do lokali usługowych i handlowych znajdujących się w parterach planowanych do realizacji nowych budynków.

Nowy pomysł na zagospodarowanie tego wielkiego terenu przewiduje także budowę mariny dla jachtów. W planach jest także realizacja przystanku tramwaju wodnego, jako alternatywy dla komunikacji miejskiej w mieście.

Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt
Bieniasz-Nicholson Architekt

Aktualnie na terenie Portu przy ul. Kleczkowskiej powstają trzy budynki, ale inwestor, firma Fermy Drobiu Woźniak ma pomysł na zagospodarowanie większego obszaru, którego jest właścicielem. Pierwszy, realizowany obecnie etap tej wielkiej inwestycji obejmuje modernizację dwóch zabytkowych magazynów oraz przebudowę i rozbudowę portowego elewatora.

Prace budowlane związane z przebudową pierwszego z magazynów są już na bardzo zaawansowanym etapie. Mają zakończyć się w tym roku. Ich koszt to ok. 25 mln zł. Trwają także zaawansowane prace przy przebudowie portowego elewatora do którego inwestor dobuduje nową część. Wstrzymane zostały prace związane z modernizacją i przebudową drugiego, większego z zabytkowych magazynów. Powstał spór pomiędzy inwestorem a Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, dotyczący zakresu możliwej ingerencji w ten zabytkowy budynek. Sprawa trafiła do sądu.

Wszystkie trzy obecnie realizowane budynki mają pełnić funkcję biurowo-usługową. Tylko na takie funkcje pozwala obowiązujące aktualnie studium i miejscowy plan zagospodarowania tego wielkiego terenu. Inwestor chce zmiany planu tak, aby dopuszczał również funkcję mieszkaniową. Jeżeli tak się nie stanie, inwestycja ta raczej nie będzie miała szans na realizację.

Przypomnijmy, to już druga koncepcja zabudowy tego terenu. Pod koniec ubiegłego roku zaprezentowano pierwszą koncepcję zagospodarowania terenu Portu, przygotowaną przez inną, wrocławską pracownię architektoniczną - BCM Architekci.

REKLAMA
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci
BCM Architekci

Komentarze (3)

Napisz komentarz
Paweł(gość)
Aby zachowali wszystkie zabytkowe budynki i resztę rzeczy typu dźwig itp.
ola(gość)
Przecież tam nie ma obowiązującego planu, tylko uchwała o przystąpieniu do sporządzania, więc nie mogą zmienić planu, którego jeszcze nie ma. Dodatkowo plan musi być zgodny ze studium, a w studium są na tym obszarze tereny specjalne bez dopuszczenia zabudowy mieszkaniowej.
felek.felek1507@gmail.com(gość)
To znaczy, że to już dogadane z konserwatorem?
REKLAMA