Co dalej z budową trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce? Wrocławskie Inwestycje

Co dalej z budową trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce?

FILM+WIZUALIZACJE
REKLAMA

Co dalej z budową bardzo długo wyczekiwanej przez mieszkańców południowo-wschodniej części Wrocławia, inwestycji komunikacyjnej – budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce?

– "Jeszcze w tym roku planujemy rozstrzygnąć przetarg i wejść na budowę jak najszybciej" – mówi w Rozmowie Echo24 Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji o długo wyczekiwanej przez wrocławian trasie autobusowo-tramwajowej na Swojczyce.

Minimum miesiąc będzie trwało sprawdzanie złożonych ofert. Wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca będzie miał 24 miesiące na realizację tej inwestycji.

Cała ROZMOWA:

To będzie bardzo duże zadanie infrastrukturalne obejmujące przebudowę i budowę infrastruktury drogowo-torowej

Wybudowane zostanie blisko 2 km nowego torowiska, jedna nowa pętla tramwajowa na Swojczycach, a istniejąca pętla tramwajowo-autobusowa na Sępolnie zostanie przebudowana.

Powstanie 14 przystanków w tym: tramwajowo-autobusowe podwójne – 8, dwustronny – 1, tramwajowe – 2, autobusowe – 3. Żeby tramwaj mógł pojechać na Swojczyce wybudowana zostanie nowa stacja prostownikowa i kilometry sieci trakcyjnej oraz jej zasilania. Tramwaj i autobus będą poruszały się głownie wydzielonym korytarzem komunikacyjnym.

Pętla na Swojczycach będzie zielona. Zostanie obsadzona wewnątrz drzewami. W środku pętli tramwajowej teren będzie m.in. zagospodarowany jako zbiornik rozsączająco-odparowujący w formie meandrującego rowu. Zieleń i retencję w różnym zakresie wprowadzimy także na przystanki komunikacji miejskiej.

Ciekawym zastosowaniem będą zielone dachy wiat, na których ułożone zostaną maty rozchodnikowe. Posadzonych będzie około 380 drzew m.in. klony, lipy, sosny czy topole, a także dziesiątki tysięcy krzewów.

W ramach inwestycji przebudowywana będzie duży fragment ulicy Swojczyckiej i odcinek ulicy Mickiewicza prowadzący od pętli do nowych mostów Chrobrego, powstanie nowy łącznik z Marco Polo na wysokości ulicy Mydlanej.

REKLAMA

Inwestycja obejmie ingerencję w 7 skrzyżowań. W sumie przebudowane zostanie blisko 1,8 km jezdni, powstanie 2,7 km nowych dróg dla rowerów, ok. 6 km nowych chodników.

Wybudowany zostanie park and ride wraz z jezdnią manewrową. Parking pomieści 166 aut w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami i dla aut elektrycznych.

Przewidziano budowę prawie 380 latarni oświetleniowych, budowę kliku kilometrów sieci wodociągowej wraz z przewiertem pod kanałami przeciwpowodziowym i nawigacyjnym na Odrze.

Czeka nas przebudowa i budowa kilkunastu kilometrów sieci energetycznej niskiego oraz średniego napięcia. Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przebudowa sieci gazowej, telekomunikacyjnej.

Planuje się, że wykonawca będzie miał 24 miesiące na wykonanie prac od momentu podpisania umowy.

WIZUALIZACJE:

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA