Co słychać na budowie nowych mostów Chrobrego we Wrocławiu? Materiały inwestora

Co słychać na budowie nowych mostów Chrobrego we Wrocławiu?

FILM
Orzech
Orzech
REKLAMA

We Wrocławiu trwa budowa nowych mostów Chrobrego. Przeprawa ma być gotowa w drugiej połowie 2023 roku. Połączy Sępolno i Wielką Wyspę z Swojczycami. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma TRAKCJA S.A. z Warszawy.

Od środy 12 października trwała operacja wysuwania pierwszego mostu Chrobrego nad kanał Odry pomiędzy Sępolnem a Swojczycami. W piątkowy wieczór 14 października przeprawa osiągnęła brzeg. Operacja była bardzo skomplikowana. Brała w niej udział ruchoma barka z podporami, na których opiera się konstrukcja mostu.

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących, starych, zabytkowych mostów Chrobrego, które znajdują się nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ulicami Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką. Nowa przeprawa zostanie wybudowana po lewej stronie już istniejących mostów (patrząc z Sępolna w kierunku Swojczyc). W ramach inwestycji przebudowany zostanie także układ drogowy na ul. Monte Cassino, Marca Polo i ulicy Monopolowej.

Łącznie wybudowanych zostanie 877 metrów nowej jezdni (w tym na moście 186 m), ponad kilometr nowych dróg dla rowerów i ponad 1100 m nowych chodników. Na mostach powstanie torowisko tramwajowe, w ramach projektowanej nowej trasy tramwajowo-autobusowej na osiedle Swojczyce we Wrocławiu. Nowe mosty Chrobrego będą miały 50 ton nośności czyli znacznie więcej od obecnych (15 t).

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

W pierwotnych założeniach magistratu nowe mosty Chrobrego miały być gotowe już w 2020 roku. Niestety nie udało się dotrzymać tego terminu. Kolejną deklarowaną datą ukończenia tej bardzo ważnej inwestycji był rok 2022. Także i w tym terminie nie udało się zrealizować tego przedsięwzięcia.

REKLAMA
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Długość mostu Południowego (nazwa robocza, jednoprzęsłowy) wyniesie 153,51 m, a Północnego (wieloprzęsłowy) 75,3 m. Oba będą miały konstrukcję stalową, łukową z płytowym ustrojem nośnym, z żelbetowymi przyczółkami (Północny dodatkowo z filarami). Wykonawca wydzieli na nich osobne pasy ruchu dla komunikacji miejskiej (w tym w przyszłości dla tramwajów) oraz obustronne ścieżki piesze i rowerowe.

Materiały inwestora
Materiały inwestora

Po oddaniu nowych mostów do użytku zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu. Samochody zmierzające do centrum pojadą torowiskiem, a w kierunku Swojczyc jezdnią. Dzięki temu będzie pas dla autobusów MPK. Jest to rozwiązanie tymczasowe do momentu budowy nowej linii tramwajowej, która połączy Sępolno ze Swojczycami.

Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Nowe mosty Chrobrego powstaną w ramach znacznie większej inwestycji – budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce. Kiedy tramwaj pojedzie na Swojczyce? Tego jeszcze nie wiadomo.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA