Decathlon otworzy w Warszawie pierwszy w Polsce sklep w nowym formacie

Orzech

Gigant branży sportowej, Decathlon, zapowiedział otwarcie pierwszego w Polsce sklepu w nowym formacie. Decathlon City, bo o nim mowa, powstaje w centrum Warszawy, w budynku International Business Center (IBC) przy stacji metra Politechnika. Marka do tej pory kojarzona z obecnością w centrach i parkach handlowych proponuje nowoczesny koncept sklepu wpisującego się w trend omnichannel. Jak podkreślają eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, ulice handlowe nie będą domeną wyłącznie kawiarni, restauracji oraz, w miejscach takich, jak centrum Warszawy, marek luksusowych.

Koncept Decathlon City zakłada umożliwienie klientom szybkich zakupów z oferty związanej z najpopularniejszymi sportami w okolicy domu czy pracy. Dodatkowo można tam zamówić produkty z pełnej oferty Decathlon, z bezpłatną dostawą do sklepu lub dostawą do domu, odebrać zamówienia Click&Collect czy skorzystać z innych usług marki.

– Decathlon City jest odpowiedzią na dywersyfikujące się potrzeby klientów. Centra i parki handlowe niezmiennie cieszą się popularnością, na co wskazuje dodatnia dynamika odwiedzalności (+3%) porównując Q2 2023 roku do sytuacji sprzed roku. Część klientów jednak aktywnie korzysta z możliwości, jakie daje dziś technologia – albo zamawiają online z odbiorem w sklepie, albo oglądają produkt w salonie, aby później zamówić go online z dostawą do domu. Dla nich sklep położony w centrum miasta, w pobliżu domu lub pracy jest idealnym rozwiązaniem – mówi Magdalena Gniazdowska, Leasing Manager, Retail Agency w Cushman & Wakefield, firmy odpowiedzialnej za znalezienie lokalizacji na pierwszy sklep Decathlon City w Warszawie.

Przedstawicielom firmy Decathlon zależało, aby pierwszy w Polsce sklep w nowym formacie był zlokalizowany w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszych, dobrze skomunikowanym z innymi dzielnicami miasta – zarówno, jeżeli chodzi o komunikację miejską, jak i hulajnogi oraz rowery. Doskonałym wyborem okazał się budynek International Business Center (IBC) zlokalizowany w Warszawie przy stacji Metro Politechnika, co zapewnia szybkie połączenie ze ścisłym centrum miasta oraz innymi dzielnicami.

Firma doradcza Savills jest agentem wyłącznym ds. komercjalizacji powierzchni biurowej w budynku IBC. Właścicielem nieruchomości jest fundusz Deka Immobilien.

– Decathlon City na swoją pierwszą lokalizację wybrał budynek International Business Center (IBC) w Warszawie. Lokalizacja ta idealnie wpisuje się w założenia nowego konceptu z racji na położenie i doskonałym dostępem do komunikacji miejskiej oraz terenów rekreacyjnych w pobliskim parku Pole Mokotowskie. . Nie bez znaczenia był również układ powierzchni dwupoziomowego lokalu o powierzchni 230 mkw., który pozwala na efektowne wyeksponowanie oferowanych przez nich produktów. Najemca wykorzysta również bardzo dobrą ekspozycję przeszklonej witryny od strony ul. Polnej, gdzie zainstalowane zostaną nowoczesne nośniki cyfrowe, w tym hologramy do prezentacji ambasadorów marki – mówi Tomasz Stromidło, dział powierzchni biurowych, reprezentacja właściciela, Savills.

Ewolucja metropolii podyktowana zarówno zmianą oczekiwań mieszkańców, jak i względami środowiskowymi, sprawia, że rośnie znaczenie ulic handlowych. Tak, jak na oddalonych od centrum osiedlach mieszkaniowych ważne są punkty usługowo-handlowe w parterach, tak w i centrum miast rośnie zapotrzebowanie na większą różnorodność oferty. Mieszkańcy nie chcą marnować czasu na dalekie dojazdy, chcą móc zrealizować swoje codzienne potrzeby w bliskiej odległości od domu czy pracy.

– Przez pewien czas, po rozkwicie centrów handlowych, główne ulice handlowe największych polskich miast zmieniły się przede wszystkim w siedzibę gastronomii i kawiarni oraz tam, gdzie było to uzasadnione, marek luksusowych. Polacy ewidentnie nadal chcą spędzać czas w dużych formatach retail, których oferta ewoluowała przez lata w kierunku nie tylko zakupów, ale i rozrywki. Jednak na rynku jest miejsce na nowe koncepty takie, jak Decathlon City. Do grona sieci małych sklepów spożywczych czy drogerii dołączają stopniowo kolejne brandy z innych sektorów i trend ten narasta – podsumowuje Magdalena Gniazdowska.