Dolny Śląsk umacnia swoją pozycję infrastrukturalnego serca Polski. Dzięki strategicznym inwestycjom kolejowym, tysiące mieszkańców zyskują dostęp do nowoczesnego i ekologicznego transportu, a sprawna kolej to najlepsza opcja na rozwój regionu.
Coraz większa sieć połączeń
W ostatnich latach samorząd województwa przywrócił połączenia kolejowe do miejscowości zamieszkiwanych przez ponad 200 tysięcy Dolnoślązaków, a w najbliższych latach sieć kolejowa obejmie miejscowości, w których żyje 50 tysięcy osób. Dynamiczny rozwój kolei regionalnej to kluczowy element strategii województwa – zarówno w kontekście turystyki, jak i mobilności edukacyjnej oraz gospodarczej.
Sprawne połączenia umożliwiają mieszkańcom Dolnego Śląska szybkie dotarcie do pracy, szkół i uczelni w dużych ośrodkach miejskich, takich jak Wrocław.
— Zamiast debatować, na Dolnym Śląsku realizujemy konkretne projekty. Stąd nasza skuteczność w budowie infrastrukturalnego serca Polski. Tylko w tej kadencji na budowę linii kolejowych przeznaczono już pół miliarda złotych, a inwestycje w nowy tabor to 700 milionów złotych. Tylko w tym tygodniu zakupiono nowe pociągi o wartości blisko 300 milionów złotych, które wkrótce dotrą m.in. do Karpacza i Stronia Śląskiego — podkreśla Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.
Najszybsze pociągi regionalne w Polsce
Koleje Dolnośląskie dysponują obecnie najszybszymi pociągami regionalnymi w Polsce – z Wrocławia do Kłodzka można dojechać w około godzinę, a do Kudowy-Zdroju w dwie godziny. Ale to nie wszystko – mieszkańcy województwa jeżdżą najszybszymi pociągami łączącymi jego stolicę z czterema największymi miastami regionu.
— Wrocław – Kłodzko w godzinę, Wrocław – Kudowa-Zdrój w dwie godziny. Ziemia Kłodzka ma bardzo szybkie połączenia ze stolicą Dolnego Śląska, co jest ważne zarówno pod kątem turystycznym, jak i społeczno-gospodarczym, bo mieszkańcy południa województwa mogą komfortowo i szybko dotrzeć do największego miasta w regionie — mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Tylko w tej kadencji Dolny Śląsk zamówił nowe pociągi o łącznej wartości 700 mln zł.




![AGH w Krakowie inwestuje w przyszłość. Budynek S-1 stanie się centrum badań i edukacji [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/145/17/77457_100x70.jpg)

![Kolejna zabytkowa kamienica przy Piotrowskiej w Łodzi odzyskała blask [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/178/50/686258_100x70.jpg)



![W centrum Krakowa trwa remont mostu Grunwaldzkiego [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/129/1/77441_100x70.jpg)



![[Dolny Śląsk] Niemiecki UZIN rozbuduje fabrykę w Legnicy](https://investmap.pl/_i/image/91/91/27483_100x70.jpg)
![[Polska] Długofalowa analiza poziomu pustostanów w obiektach handlowych](https://investmap.pl/_i/image/112/112/8816_100x70.jpg)


![[małopolskie] Butik z bielizną na dłużej w Galerii Tarnovia](https://investmap.pl/_i/image/169/41/31401_100x70.jpg)
![[Warszawa] BPT Optima sprzedaje stołeczny biurowiec Twarda Tower](https://investmap.pl/_i/image/45/45/5421_100x70.jpg)


