Jeszcze w tym roku otwarte zostaną oba gotowe, kolejne odcinki Wschodniej Obwodnicy Wrocławia fot. Jakub Zazula

Jeszcze w tym roku otwarte zostaną oba gotowe, kolejne odcinki Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

FILMY
REKLAMA

Bardzo dobre informacje dotyczące Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Uda się jednak jeszcze w tym roku otworzyć dla kierowców oba wybudowane i gotowe, kolejne odcinki tej trasy.

Już w najbliższy poniedziałek, 5 grudnia, po godz. 11, otwarty zostanie nowy 2,5-kilometrowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławskiej, od ulicy Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich, na wysokości ul. Buforowej.

Generalnym wykonawcą tej inwestycji była firma Budimex S.A. z Warszawy. Koszt realizacji całego przedsięwzięcia wyniósł 30 mln 880 tys. zł brutto. Została zrealizowana w formule "zaprojektuj i wybuduj".

Odcinek od ul. Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich powstał w wariancie przejściowym z rezerwą pod trasę południową. Docelowy wariant (dwie jezdnie) ma być zrealizowany na dojazdach do rond. Oprócz budowy 2,5-kilometrowej trasy z ścieżką pieszo-rowerową, wykonawca przebudował jeszcze odcinek ul. Buforowej do granicy Wrocławia (ok. 200 m). Powstał chodnik i ścieżka rowerowa.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
fot. Jakub Zazula
DSDiK

Jeszcze przed świętami, 20 grudnia pojedziemy także drugim, dłuższym, 10-kilometrowym odcinkiem od miejscowości Łany (od ronda znajdującego się przy ulicy Strachocińskiej) do Mirkowa i Długołęki. Ten odcinek połączy Wschodnią Obwodnicę Wrocławia z dojazdem do Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Koszt tego odcinka WOW to 164,7 mln zł. Inwestycja była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach "Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020".

Kontrakt pn. Budowa drogi wojewódzkiej od drogi wojewódzkiej nr 455 do drogi krajowej nr 98 w formule "Zaprojektuj i Wybuduj", obejmował zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi o długości około 9,85 km (od km 8+070 do km 17+920), zlokalizowanego w powiecie wrocławskim, na terenie miasta Wrocław (obręb Wojnów) oraz gmin Czernica i Długołęka.

Generalnym wykonawcą przedsięwzięcia było konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. (lider) oraz Mirbud S.A. (partner). W ramach podpisanej umowy konsorcjum zapewni dziesięcioletnią gwarancję na prace budowlane.

DSDiK

Komentarze (2)

Napisz komentarz
farciarz(gość)
Największe miasto w regionie, a obwodnica jedno-pasmowa. Kto do tego dopuścił?  W Wałbrzychu czy Szczecinie by się wstydzili coś takiego zrobić, a co dopiero w stolicy Dolnego Śląska. Mam nadzieje, że chociaż obiekty info. typu wiadukty czy mosty zrobili na dwa pasy... one zresztą powinny być już w fazie realizacji. Po tylu latach opóźnień.  Róbcie szybko drugi pas, bo będzie katastrofa...
JMS(gość)
Mapa (ostatni rysunek) pokazuje południowy odcinek, który dochodzi dalej niż faktycznie wybudowany (rysunek wyżej). Wszak 2,5 kilometrowy fragment kończy się na wysokości Grota-Roweckiego. Warto by podpisać aby nie wprowadzać czytelników w błąd.
REKLAMA