Koleje Dolnośląskie otrzymają 30,5 mln zł dofinansowania ze środków unijnych na rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Fundusze pochodzić będą z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska.
W sierpniu spółka rozstrzygnęła postępowanie na wybór pracowni architektonicznej. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła Pracownia Projektowa F-11 z Krakowa.
Projektowanie nowych obiektów serwisowych już trwa a pełna dokumentacja ma być gotowa w pierwszej połowie przyszłego roku. Przystąpienie do prac budowlanych Koleje Dolnośląskie S.A. zaplanowały na trzeci kwartał 2021 roku.
– Przygotowaliśmy bardzo merytoryczny projekt, dobrze wpisujący się w założenia RPO. Cieszymy się, że został on wysoko oceniony i udało nam się te środki pozyskać – komentuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Rozbudowa naszej bazy serwisowej jest drugą kluczową dla przyszłości Kolei Dolnośląskich inwestycją, która – razem z realizowanym właśnie zakupem nowego taboru – jeszcze bardziej zdynamizuje rozwój spółki – dodaje.
Inwestycja ma zapewnić Kolejom Dolnośląskim samodzielność w zakresie realizowania przeglądów technicznych do poziomu P4. Nowa hala główna będzie posiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną, nowoczesną myjnię automatyczną. Na wyposażenie złożą się m.in. tokarka podtorowa, instalacja do opróżniania nieczystości oraz nowa stacja paliw.
– Nowa infrastruktura przeglądowo-naprawcza pozwoli nam na obniżenie kosztów utrzymania pociągów, a zarazem na efektywniejsze wykorzystanie parku taborowego. Ale nie tylko. Chcemy ją docelowo wykorzystywać również do działalności komercyjnej – kończy prezes Stawikowski.
Inwestor zakłada, że prace budowlane rozpoczną się w III kwartale 2021 roku, a skończą do 31 grudnia 2022 r.
Istniejąca hala przeglądowo-naprawcza funkcjonuje od stycznia 2018 roku. Ma trzy tory. Kompleks uzupełnia sześć dodatkowych torów (jeden w rozbudowie), magazyn o powierzchni ok. 800 mkw., dwa obiekty administracyjne (jeden nieczynny) oraz ośrodek szkolenia wraz z symulatorem.
Istniejąca hala przeglądowo-naprawcza funkcjonuje od stycznia 2018 roku. Ma trzy tory. Kompleks uzupełnia sześć dodatkowych torów (jeden w rozbudowie), magazyn o powierzchni ok. 800 mkw., dwa obiekty administracyjne (jeden nieczynny) oraz ośrodek szkolenia wraz z symulatorem.
Źródło: Koleje Dolnośląskie S.A.