Kolejny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia otwarty dla kierowców fot. Jakub Zazula

Kolejny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia otwarty dla kierowców

FILM + ZDJĘCIA
REKLAMA

Zakończyła się budowa ważnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do Ronda w Żernikach Wrocławskich i ul. Buforowej. Dziś trasa ta została oficjalnie otwarta dla ruchu. Powstanie całej WOW znacznie ułatwi podróżowanie południowymi i wschodnimi obrzeżami Wrocławia, a także wpłynie na zmniejszenie korków w mieście.

Kierowcy, rowerzyści i piesi mogą już korzystać z nowego, 2,5-kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Stanowi ona przedłużenie dotychczasowej, 13-kilometrowej drogi wojewódzkiej DW372 i łączy ulicę Grota Roweckiego z drogą wojewódzką 395 (Rondo Żerniki Wrocławskie) oraz ulicą Buforową. Wartość kontraktu to ponad 33,3 mln zł.

– Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych, które samorząd województwa realizuje na Dolnym Śląsku i największa inwestycja drogowa powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Oddajemy kierowcom odcinek między ul. Grota-Roweckiego a rondem w Żernikach Wrocławskich. Jeszcze w grudniu otworzymy 10-kilometrowy odcinek między Łanami a Długołęką. Nowa trasa ma poprawić bezpieczeństwo i komfort podróżowania, to główny cel inwestycji drogowych, które realizujemy – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Celem inwestycji jest kontynuacja budowy nowego połączenia komunikacyjnego pomiędzy miejscowościami leżącymi na południowych obrzeżach Wrocławia. To kolejny etap budowy całego ciągu komunikacyjnego Bielany – Łany – Długołęka. Do zakończenia inwestycji pozostanie realizacja fragmentu drogi od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do węzła Bielany Wrocławskie przy ul. Karkonoskiej.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
DSDiK
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
fot. Jakub Zazula

W ramach zakończonej właśnie inwestycji powstały m.in.: droga główna w układzie przejściowym, skrzyżowania z drogami poprzecznymi w formie rond, ciąg pieszo - rowerowy na całej długości odcinka, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Buforowej, ekrany akustyczne, oświetlenie drogowe oraz elementy organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Otwarcie odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest realizacją jednego z tych projektów, o których na Dolnym Śląsku mówiło się od wielu lat, ale których do tej pory nikt nie był w stanie zrealizować. Oprócz budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przykładem takich działań jest również rewitalizacja nieczynnych linii kolejowych oraz ukończona inwestycja na Polanie Jakuszyckiej – mówi Marcin Krzyżanowski, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia to inwestycja niezwykle istotna, ponieważ umożliwi objazd aglomeracji wrocławskiej od południowej i wschodniej strony. Droga ta przejmie część ruchu z istniejących dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych.

– Nowy odcinek skomunikuje ul. Grota Roweckiego z istniejącym rondem na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 395 w Żernikach Wrocławskich. To bardzo ważny moment dla aglomeracji wrocławskiej. Nowa droga to przede wszystkim skrócenie czasu podróży, zapewnienie komfortu jazdy i zmniejszenie ryzyka wypadków – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Będzie to także impuls do rozwoju przyległych do obwodnicy terenów – do których mieszkańcy, inwestorzy i klienci dojadą teraz wygodniej.

– Wrocław jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce. Każda taka inwestycja jest ważnym krokiem, aby pomóc ten problem rozwiązać. Na Dolnym Śląsku stawiamy na zintegrowany transport kolejowy i miejski, ale nie zapominamy też o drogach – mówi Krzysztof Maj, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

UMWD
UMWD
UMWD

20 grudnia zostanie oddany do użytku także północny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia: Łany - Długołęka. To prawie 10-kilomwtrowy fragment, który połączy istniejącą już WOW z drogą krajową nr 98 (Wrocław – Oleśnica) oraz łącznikiem Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

W przyszłym roku zostanie także ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych ostatniego fragmentu WOW: od ronda w Żernikach Wrocławskich i granicy Wrocławia do węzła A4 Bielany Wrocławskie (dwupoziomowe skrzyżowanie al. Karkonoskiej z ul. Francuską). Obecnie trwa opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Wykonawcą jest firma Contek Projekt. Wartość kontraktu wynosi ponad 2 mln 584 tys. zł.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Absurdy drogowe(gość)
Przejście dla pieszych przez dwa pasy i brak sygnalizacji? Co to za obwodnica, co ma pełno znaków A-7? Obwodnicą się jedzie bez hamowania co kilkaset metrów tak jak na AOW!
REKLAMA