Zakończyła się budowa ważnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do Ronda w Żernikach Wrocławskich i ul. Buforowej. Dziś trasa ta została oficjalnie otwarta dla ruchu. Powstanie całej WOW znacznie ułatwi podróżowanie południowymi i wschodnimi obrzeżami Wrocławia, a także wpłynie na zmniejszenie korków w mieście.
Kierowcy, rowerzyści i piesi mogą już korzystać z nowego, 2,5-kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Stanowi ona przedłużenie dotychczasowej, 13-kilometrowej drogi wojewódzkiej DW372 i łączy ulicę Grota Roweckiego z drogą wojewódzką 395 (Rondo Żerniki Wrocławskie) oraz ulicą Buforową. Wartość kontraktu to ponad 33,3 mln zł.
– Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych, które samorząd województwa realizuje na Dolnym Śląsku i największa inwestycja drogowa powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Oddajemy kierowcom odcinek między ul. Grota-Roweckiego a rondem w Żernikach Wrocławskich. Jeszcze w grudniu otworzymy 10-kilometrowy odcinek między Łanami a Długołęką. Nowa trasa ma poprawić bezpieczeństwo i komfort podróżowania, to główny cel inwestycji drogowych, które realizujemy – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Celem inwestycji jest kontynuacja budowy nowego połączenia komunikacyjnego pomiędzy miejscowościami leżącymi na południowych obrzeżach Wrocławia. To kolejny etap budowy całego ciągu komunikacyjnego Bielany – Łany – Długołęka. Do zakończenia inwestycji pozostanie realizacja fragmentu drogi od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do węzła Bielany Wrocławskie przy ul. Karkonoskiej.
W ramach zakończonej właśnie inwestycji powstały m.in.: droga główna w układzie przejściowym, skrzyżowania z drogami poprzecznymi w formie rond, ciąg pieszo - rowerowy na całej długości odcinka, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Buforowej, ekrany akustyczne, oświetlenie drogowe oraz elementy organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
– Otwarcie odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest realizacją jednego z tych projektów, o których na Dolnym Śląsku mówiło się od wielu lat, ale których do tej pory nikt nie był w stanie zrealizować. Oprócz budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przykładem takich działań jest również rewitalizacja nieczynnych linii kolejowych oraz ukończona inwestycja na Polanie Jakuszyckiej – mówi Marcin Krzyżanowski, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia to inwestycja niezwykle istotna, ponieważ umożliwi objazd aglomeracji wrocławskiej od południowej i wschodniej strony. Droga ta przejmie część ruchu z istniejących dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych.
– Nowy odcinek skomunikuje ul. Grota Roweckiego z istniejącym rondem na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 395 w Żernikach Wrocławskich. To bardzo ważny moment dla aglomeracji wrocławskiej. Nowa droga to przede wszystkim skrócenie czasu podróży, zapewnienie komfortu jazdy i zmniejszenie ryzyka wypadków – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Będzie to także impuls do rozwoju przyległych do obwodnicy terenów – do których mieszkańcy, inwestorzy i klienci dojadą teraz wygodniej.
– Wrocław jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce. Każda taka inwestycja jest ważnym krokiem, aby pomóc ten problem rozwiązać. Na Dolnym Śląsku stawiamy na zintegrowany transport kolejowy i miejski, ale nie zapominamy też o drogach – mówi Krzysztof Maj, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.



20 grudnia zostanie oddany do użytku także północny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia: Łany - Długołęka. To prawie 10-kilomwtrowy fragment, który połączy istniejącą już WOW z drogą krajową nr 98 (Wrocław – Oleśnica) oraz łącznikiem Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
W przyszłym roku zostanie także ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych ostatniego fragmentu WOW: od ronda w Żernikach Wrocławskich i granicy Wrocławia do węzła A4 Bielany Wrocławskie (dwupoziomowe skrzyżowanie al. Karkonoskiej z ul. Francuską). Obecnie trwa opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Wykonawcą jest firma Contek Projekt. Wartość kontraktu wynosi ponad 2 mln 584 tys. zł.












![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![[Wrocław] Wschodnia Obwodnica Wrocławia: w Siechnicach kierowcy jeżdżą już po rondzie](https://investmap.pl/_i/image/236/108/3052_100x70.jpg)
![[Wrocław] Umowa podpisana. W 2020 roku pojedziemy nowym odcinkiem Wschodniej Obwodnicy Wrocławia](https://investmap.pl/_i/image/208/80/30160_100x70.jpg)
![[Wrocław] Jeszcze w listopadzie z Wrocławia do Sycowa dojedziemy drogą ekspresową S8](https://investmap.pl/_i/image/193/65/4545_100x70.jpg)
![Trwa budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia na odcinku Łany-Długołęka [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/252/124/52476_100x70.jpg)
![[Wrocław] Droga ekspresowa do Oleśnicy już gotowa. Ale kierowcy wciąż nie mogą nią jeździć](https://investmap.pl/_i/image/39/39/4135_100x70.jpg)
![[Wrocław] Droga ekspresowa do Oleśnicy już gotowa. Pojedziemy nią już od soboty?](https://investmap.pl/_i/image/100/100/8292_100x70.jpg)
![Przy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia powstaje Panattoni Park Wrocław East [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJA]](https://investmap.pl/_i/image/186/58/51898_100x70.jpeg)
![[Białystok] Przedłużenie ulicy Andersa dopuszczone do ruchu](https://investmap.pl/_i/image/191/63/2495_100x70.jpg)
![Ruszyła budowa kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/113/113/52337_100x70.jpg)
![[Wrocław] Ponad 100 mln złotych za północny odcinek WOW. Kiedy nim pojedziemy?](https://investmap.pl/_i/image/254/126/28926_100x70.jpg)