Najpierw przeprowadzone zostaną konsultacje z mieszkańcami, następnie wykonawca będzie musiał uzyskać decyzję środowiskową.
Spółka Trasa Łagiewnicka podpisała umowę z konsorcjum firm MP Sp. z.o.o. Sp. K z Krakowa (lider konsorcjum) oraz Mosty Katowice Sp. z.o.o. (partner konsorcjum). Kwota wykonania zadania szacowana jest na przeszło 9,6 mln zł. Konsorcjum wykona pełną dokumentację na realizację trzeciej obwodnicy Krakowa: Trasę Pychowicką oraz Trasę Zwierzyniecką. Firmy mają równo 12 miesięcy od podpisania umowy na przygotowanie koncepcji i przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami. Następnie w ciągu 37 miesięcy muszą pozyskać decyzję środowiskową.
Nowa trasa będzie podzielona na dwa niezależne zadania. Obie drogi będą miały po dwa pasy ruchu w obie strony. Możliwe jest także utworzenie tunelu pod Wisłą.
– Wykonawca zobowiązany będzie wykonać wariantową koncepcję podzieloną na dwa niezależne zadania wraz z wykonaniem badań geologicznych. Zadanie pierwsze obejmuje odcinek Trasy Pychowickiej od końca zakresu budowy Trasy Łagiewnickiej przy ul. Grota Roweckiego do ul. Księcia Józefa. Zadanie drugie obejmuje odcinek Trasy Zwierzynieckiej od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia – mówi Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka S.A.
W rejonie skrzyżowania Trasy Pychowickiej z ulicą Księcia Józefa planowane jest utworzenie nowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz parkingu P&R. Dodatkowo trzeba wykonać fragment odcinka prowadzącego do pętli „Salwator”.
Nowe obwodnice będą kontynuacją Trasy Łagiewnickiej. Ich głównym zadaniem będzie odciążenie ruchu w mieście oraz zachęcenie kierowców do szybkiego i bezkolizyjnego przemieszczania się między dzielnicami.