Odcinek drogi ekspresowej S7 między węzłami Rybitwy a Igołomska, o długości 4,5 kilometra, będzie gotowy w lipcu 2017 roku. GDDKiA zakłada, że oddany odcinek wschodniej obwodnicy poprawi komunikację w Krakowie.
Budowa krakowskiego odcinka drogi ekspresowej S7 przebiegała w minionym roku bez opóźnień, łagodna zima pozwoliła na realizację projektu również w grudniu. Roboty ziemne są już gotowe w 95% a już na trzech czwartych odcinka leży już pierwsza warstwa nawierzchni.
Budowa krakowskiego odcinka drogi ekspresowej S7 przebiegała w minionym roku bez opóźnień, łagodna zima pozwoliła na realizację projektu również w grudniu. Roboty ziemne są już gotowe w 95% a już na trzech czwartych odcinka leży już pierwsza warstwa nawierzchni.
Dzięki prowadzonej przez GDDKiA inwestycji miasto zyskało dwa i pół kilometra przebudowanego torowiska w rejonie ulicy Igołomskiej, a w ciągu ulicy Nad Drwiną gotowy jest już wiadukt.
Prace nadal trwają przy jedenastu obiektach inżynieryjnych – mostach i wiaduktach, w tym na nowym moście na Wiśle, jest on już gotowy w ponad 80%. Most przez Wisłę to w praktyce dwa osobne obiekty o długości 706 i 695,5 metra. Oznacza to, że jest to najdłuższa przeprawa nie tylko w Krakowie ale również w Małopolsce. Pylony mostu mają wysokość prawie 62 metrów, połączone 64 wantami. W grudniu rozpoczęło się malowanie podpór i innych elementów mostu, umacniany jest też brzeg Wisły przy mostach i montowane są instalacje.
GDDKiA podaje, że na dotychczasowym odcinku wschodniej obwodnicy, pomiędzy autostradowym węzłem Bieżanów a węzłem Rybitwy, przejeżdża na dobę ponad 21 tysięcy samochodów. A w godzinach porannego i wieczornego szczytu oznacza to gigantyczne korki w rejonie ulicy Śliwiaka. Wraz z ukończeniem kolejnego odcinka wschodniej obwodnicy w lipcu 2017 roku, część ruchu zostanie przeniesiony na nowy odcinek, odciążając ulicę Nowohucką oraz południową obwodnicę miasta, na którym ruch jest bardzo duży.
Każde zmniejszenie ruchu na autostradowej obwodnicy to duży postęp, w 2015 roku badania wykazały prawie dwukrotny wzrost natężenia ruchu w porównaniu z pomiarami przeprowadzonymi w 2010 roku. Autostradową obwodnicą miasta przejeżdża codzienne od 39 do nawet 64 tysięcy pojazdów.
W minionym 2016 roku ruszyła również budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku pomiędzy Lubniem a Rabką-Zdrojem. Prace trwają na wszystkich trzech odcinkach o łącznej długości 17 kilometrów. Pomiędzy Naprawą a Lubniem to przede wszystkim roboty ziemne – profilowanie skarp, kruszenie skał, wykopy. Pomiędzy Skomielną a Naprawą prace skoncentrowane są na północnym portalu tunelu drogowego. Z kolei na odcinku Rabka-Zdrój - Skomielna w trakcie są roboty przy najdłuższej prawie kilometrowej estakadzie nad doliną w Skomielnej Białej, oraz w przygotowaniu są też dwie krótsze estakady 407 i 425-metrowe.
Pod znakiem zapytania stoi data rozpoczęcia robót północnej części dogi ekspresowej S7, od węzła Igołomska, przez Wzgórza Krzesławickie i Mistrzejowice aż do granicy z Województwem Świętokrzyskim. Po protestach mieszkańców z Miechowa, sąd nakazał ponowne przeanalizowanie przebiegu drogi. Ministerstwo rozważa różne warianty przebiegu tej drogi, lecz niestety nie obejdzie się bez opóźnień.