[kujawsko-pomorskie] Jak Salini radzi sobie na A1?

RynekInfrastruktury

Powoli, ale do przodu – tak można opisać zaawansowanie prac na budowie kujawsko-pomorskich odcinków autostrady A1. W tym tygodniu na budowie pracowało dziennie średnio 716 osób i 295 maszyn budowlanych. Wciąż przybywa też podwykonawców, usługodawców i dostawców.

Miniony tydzień upływał na pracach w zakresie trasy głównej oraz robotach branżowych związanych z wykonywaniem robót ziemnych, uzupełnianiem warstw nasypu, wykonywaniem warstwy podbudowy bitumicznej, wykonywaniem warstwy wiążącej, rowów wzdłuż autostrady.

 

Prowadzono również dalsze prace na obiektach mostowych w zakresie: szalowania, zabezpieczania powłokami malarskimi, tynkarskimi, układania krawężników na dojazdach, montażu osłon olśnieniowych, wykonaniem rozpór żebrowych, betonowanie rozpór.

 

Od 7 do 12 lipca wykonawca ułożył na budowie ponad 67,306 tys. m2 podbudowy bitumicznej. Prowadzono też prace przy warstwach nasypów i wykonywaniu kolejnych rowów odwadniających. Kontynuowane były prace przy naprawie dróg technologicznych.

 

Do tej pory wykonawca nie rozpoczął budowy nasypów na odcinku A1 z Czerniewic do Brzezia. Na odcinku z Brzezia do Kowala wykonano 4 procent nasypów. Wykopy zrealizowano na tych odcinkach odpowiednio w 10 i 2 procentach.

 

Podbudowa pomocnicza z kruszywa na odcinku Czerniewice – Brzezie jest wykonana w 6 procentach, a podbudowa zasadnicza w 30. Na drugim odcinku jest to odpowiednio 4 i 38 procent. Na obu fragmentach nie rozpoczęto jeszcze układania warstwy wiążącej. Jeżeli chodzi o prace na obiektach mostowych, prowadzone są na 12 z 32 obiektów na A1 z Czerniewic do Brzezia i na 17 z 27 obiektów na odcinku z Brzezia do Kowala.

 

W przyszłym tygodniu zaplanowano wykonywanie robót ziemnych, uzupełnianie warstw nasypu, wykonywanie warstwy podbudowy bitumicznej, profilowania i reprofilacje, warstwy odsączające, prace melioracyjno-sanitarne, prace przy obiektach inżynierskich, roboty branży energetycznej oraz roboty budowlane na obiektach kubaturowych, stawianie ekranów akustycznych, naprawy zbiorników retencyjnych, zabezpieczania powłokami malarskimi, tynkarskimi, wykonywanie rowów wzdłuż autostrady.