Na budowanej w Płocku północno-zachodniej obwodnicy miasta wykonano już 90 procent prac ziemnych. Władze liczą na to, że dzięki inwestycji tereny miejskie staną się bardziej atrakcyjne i przyciągną potencjalnych inwestorów.
Pierwsze prace zrealizowane
Widać już jak będzie przebiegał pierwszy odcinek północno-zachodniej obwodnicy Płocka, która nowy most połączy z Orlenem. – Prace przygotowawcze nad korytowaniem drogi są wykonane w 90 procentach – informuje pełnomocnik prezydenta ds. strategicznych inwestycji Jacek Terebus.
Prace nad realizacją pierwszego odcinka nowej obwodnicy północno-zachodniej zaczęły się w grudniu ubiegłego roku. Kontrakt za 33 mln zł realizuje konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure oraz Bilfinger Construction GmbH.
Trzyetapowa inwestycja
Budowa obwodnicy jest w całości przygotowana i podzielona na trzy etapy. W 2014 roku powstanie pierwszy odcinek drogi od ronda Wojska Polskiego do skrzyżowania z ulicą Otolińską. Na lata 2015-2016 zaplanowano realizację drugiego odcinka obwodnicy.
Powstanie obu etapów całkowicie wyprowadzi ruch tranzytowy z Płocka i udrożni drogę krajową nr 60. Natomiast do 2017 roku zaplanowano realizację ostatniego odcinka obwodnicy, który pobiegnie od skrzyżowania z ulicą Bielską do ulicy długiej w bezpośrednim sąsiedztwie PKN Orlen.
Jak miało być, a jak jest?
Pierwsze plany budowy obwodnic wokół Płocka zakładały wykonanie dwóch dróg – obwodnicy północnej łączącej nowy most z Nowym Boryszewem i Goślicami oraz obwodnicy północno-zachodniej łączącej PKN z Nowym Boryszewem i Słupnem.
Budowa znacznych fragmentów tych dróg została zaplanowana poza granicami Płocka i z tego względy decyzja o rozpoczęciu realizacji inwestycji zależała od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a nie władz miasta, które mogły jedynie postulować ich budowę.
Decyzją rezydenta Płocka, Andrzeja Nowakowskiego, powstał nowy projekt jednej obwodnicy, która połączy nowy most Solidarności z ulicą Otolińską, Bielską i PKN Orlen. Trasa o parametrach obwodnicy ma skutecznie udrożnić miasto; łączy ona fragmenty pierwotnie planowanych dróg, tworząc północno-zachodnią obwodnicę, która w całości przebiega w granicach Płocka.