Na Dolnym Śląsku zadebiutuje nowa marka stacji paliw. Będzie to europejski gigant, węgierski koncern MOL. To efekt transakcji dokonanej przez PKN Orlen, który sprzedał tej węgierskiej firmie łącznie ponad 400 stacji w całej Polsce, w tym 40 w województwie dolnośląskim. Większość z nich należała dotąd do sieci Lotos.
W styczniu 2022 r., MOL podpisał z Grupą Lotos i PKN Orlen komplet umów dotyczących przejęcia sieci stacji, która pozwoli firmie zaistnieć na polskim rynku jako trzeci największy operator stacji paliw w kraju. Dodatkowa, wieloletnia umowa zawarta z PKN Orlen gwarantuje ponadto, że przejęta sieć stacji będzie zaopatrywana w paliwa pochodzące z polskich rafinerii.
MOL przejmie też działającą w Polsce sieć stacji paliw Slovnaft, która należy w 100 procentach należy do węgierskiego koncernu.
– Naszym celem jest wzmocnienie naszej widoczności na rynku, dlatego łącząc 417 przejmowanych stacji z siecią działających już 83 stacji, stworzymy trzecią co do wielkości sieć w kraju. Jest to więc świetna okazja, aby zaprezentować MOL jako jedną, spójną i silną markę – informują koncern MOL.
Lista dolnośląskich stacji paliw, które wejdą w skład sieci MOL w Polsce:
- Jelenia Góra ul. Sobieskiego 92,
- Legnica ul. Nowodworska 30A,
- Legnica ul. Poznańska 44,
- Wałbrzych ul. Wrocławska 144,
- Bolesławiec ul. Cieszkowskiego 13.B,
- Bolesławiec ul. Zgorzelecka 16,
- Chojnów ul. Legnicka 70,
- Nowa Ruda ul. Niepodległości 58a,
- Oława Nowy Otok 3,
- Bolków ul. Jeleniogórska 21,
- Wołów ul. Stefana Żeromskiego 2,
- Prusice przy trasie nr 5,
- Ratno Dolne Ratno Dolne 31A,
- Bogatynia ul. Młodych Energetyków,
- Lubin ul. Konstytucji 3 Maja 1,
- Polkowice ul. Działkowa 5,
- Wichrów Wichrów 38F,
- Kalinowa Kalinowa,
- Oleśnica Mała Oleśnica Mała nr 72,
- Kochlice Aleja Kochlicka 1,
- Kochlice Aleja Kochlicka 2,
- Jelcz Laskowice ul. Wrocławska 10,
- Zgorzelec Jędrzychowice 125,
- Zgorzelec ul. Daszyńskiego 92,
- Siechnice ul. Opolska 1A,
- Milicz ul. Poprzeczna 6,
- Nowa Ruda ul. Słupiecka 9b,
- Krośnice ul. Kolejowa 20,
- Sułów ul. Zamkowa 6 A,
- Kąty Wrocławskie, Nowowiejska 30 (obecnie Slovnaft Partner),
- Trzebnice 143A (obecnie Slovnaft Partner),
- Porajów, Mostowa 12 (obecnie Slovnaft Partner),
- Porajów, Aleja 3 Państw (obecnie Slovnaft Partner),
- Żerniki Wrocławskie ul. Zasłuczańska 2,
- oraz 5 stacji we Wrocławiu i jedna w podwrocławskich Łanach (na terenie N-Parku, przy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia).
– „Dla nas, wejście do Polski stanowi ważny krok naprzód. Myślę, że nie będzie przesadą, jeśli powiem, że Polska była brakującym elementem układanki, który teraz dopełnia naszą strategię. Oczywiście, Orlen również mocno rozwija się na Południe, jednak zamiast postrzegać to jako zagrożenie dla naszej pozycji, możemy spojrzeć na te wydarzenia, jako doskonałą okazję na wzmocnienie odporności naszego regionu dzięki rozwojowi korytarza energetycznego Północ-Południe. Jako obywatele Europy Środkowej powinniśmy to docenić” – ocenił Oszkár Világi, wiceprezes MOL w wywiadzie dla dziennika Parkiet.
– „Chciałbym od razu wyjaśnić tę kwestię – wśród akcjonariuszy MOL nie ma żadnych podmiotów z siedzibą w Rosji. Co więcej, kilkanaście lat temu stoczyliśmy trudną prawną batalię, w celu powstrzymania pewnych firm, w tym austriackiej i rosyjskiej, przed wrogim przejęciem kontroli nad MOL. Jak jeszcze możemy udowodnić naszą niezależność?” – zapewniał Oszkár Világi, Wiceprezes MOL Group w wywiadzie udzielonym portalowi WNP.pl