fot. Orzech

Na północy Wrocławia ma powstać nowa kładka rowerowo-piesza nad rzeką Widawą

Orzech
Po wielu latach pojawiła się realna szansa na budowę nowej kładki rowerowo-pieszej nad Widawą, która miałaby powstać w pobliżu ujścia tej rzeki do Odry. Obiekt ten miałby bardzo duże znaczenie dla rozwoju turystyki rowerowej w północnej części Wrocławia i okolicznych miejscowości.
Inwestor - gmina Wrocław złożyła 12 października wniosek o pozwolenie na budowę. Inwestycja ma zostać zrealizowana na działkach nr AR_1.2/2, AR_1.3, obręb 026401_1.0060. Chodzi o teren na osiedlu Osobowice-Rędzin, w Lesie Rędzińskim w pobliżu ujścia rzeki Widawy do Odry, na granicy gminy Wrocław i gminy Oborniki Śląskie. Projekt budowlany kładki opracowała firma PBW Inżynieria sp. z o.o. z Wrocławia, która wygrała zorganizowany w 2018 r. miejski przetarg.
fot. Orzech
Kładka w tym miejscu istniała jeszcze w latach 80-tych XX wieku. Aktualnie w tym miejscu znajdują się jedynie pozostałości po starej konstrukcji (ZDJĘCIA).
Nowa kładka będzie zdecydowanym ułatwieniem dla rowerzystów i pieszych chcących dostać się z północnej części Wrocławia, z Lasu Rędzińskiego wzdłuż Odry do Urazu czy w stronę Obornik Śląskich i tamtejszych lasów. Budowa kładki na rzece Widawie pozwoli na uniknięcie podróżowania wzdłuż ruchliwej i niebezpiecznej dla turystów pieszych i rowerowych drogi Wrocław - Oborniki Śląskie. Inwestycja ta otworzy też nowe możliwości dla utworzenia szlaków turystycznych w tym rejonie Wrocławia i ościennych miejscowości.
Projekt pod nazwą "Kładka rowerowo-piesza nad Widawą w miejscu starego mostku. Za Rędzinem i Leśnicą w kierunku Paniowic przez Las Rędziński i Widawę" został zgłoszony w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego (WBO) w roku 2016 i w 2017. W obu przypadkach był to projekt ogólnomiejski czyli możliwy był w tamtych latach do zdobycia milion złotych na realizację tej inwestycji. Dwukrotnie projekt ten nie przeszedł pozytywnie I etapów weryfikacji i nie został poddany pod głosowanie mieszkańców Wrocławia. Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ szacunkowy koszt inwestycji znacznie przekraczał budżet WBO na tego typu inwestycje. Szacunkowy koszt budowy kładki wynosił w 2016 i 2017 roku ok. 2-3 mln zł.