Dobiega końca realizacja jednej z największych inwestycji miejskich prowadzonych obecnie w stolicy Dolnego Śląska – budowy nowych mostów Chrobrego. We wtorek 8 sierpnia odbyły się próby obciążeniowe konstrukcji. Jak poinformowały Wrocławskie Inwestycje – wstępnie wypadły pomyślnie. Już niedługo nowe przeprawy zostaną otwarte.
Próby obciążeniowe nowych mostów Chrobrego były wykonywane dwiema metodami. Pierwsza z nich to tak zwana statyczna. Podczas niej samochody ciężarowe ustawiają się na mostach w różnych miejscach. Druga – dynamiczna metoda – polega na tym, że ciężarówki poruszają się po przeprawach. Celem wykonywanych prób jest zbadanie bezpieczeństwa. Sprawdzenie tego jak mosty "reagują" obciążenie. Czy na przykład się nie odkształcają.
Dokładnej daty otwarcia nowych mostów przedstawiciele miasta na razie nie znamy. Ale istnieje duża szansa, że stanie się to we wrześniu. Gdy nowe przeprawy dostaną pozwolenie na użytkowanie, wykonawca będzie wtedy mógł dokończyć układ drogowy wokół nowych przepraw.
W ramach inwestycji przebudowany został także układ drogowy na ul. Monte Cassino, Marca Polo i ulicy Monopolowej.
Łącznie wybudowanych zostało 877 metrów nowej jezdni (w tym na moście 186 m), ponad kilometr nowych dróg dla rowerów i ponad 1100 metrów nowych chodników. Na mostach powstało torowisko tramwajowe, w ramach projektowanej nowej trasy tramwajowo-autobusowej na osiedle Swojczyce we Wrocławiu. Nowe mosty Chrobrego będą miały 50 ton nośności czyli znacznie więcej od obecnych (15 t).
Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Trakcja S.A. z Warszawy.
Nowe mosty Chrobrego powstają w ramach znacznie większej inwestycji – budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce. Kiedy tramwaj pojedzie na Swojczyce? Tego jeszcze nie wiadomo. Wrocławski magistrat nie podaje nawet przybliżonej daty rozpoczęcie realizacji tej inwestycji.