Po ponad 30 latach pociągi znów pojadą ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju. Zapewniony będzie dogodny dostęp do kolei dla mieszkańców m.in. Bystrzycy, Lubachowa i Jugowic. Turyści zyskają atrakcyjne przejazdy w rejon Gór Sowich i rzeki Bystrzycy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały górską trasę za ok. 130 mln zł, współfinasowaną ze środków Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Przebudowana trasa Świdnica – Jedlina-Zdrój zwiększy możliwości komunikacji kolejowej w aglomeracji wałbrzyskiej. Po ponad 30 latach zapewnione będą sprawne i bezpieczne przejazdy koleją w rejon Gór Sowich i Wałbrzyskich.
Podróżni zyskają dogodny dostęp do kolei z nowych przystanków: Burkatów i Jedlina-Zdrój Centrum oraz odbudowanych peronów w Bystrzycy Górnej, Lubachowie, Zagórzu Śląskim, Jugowicach i Jedlinie-Zdroju.


Przebudowane, wyższe perony, ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dla oczekiwanego komfortu podróży przygotowano m.in. wiaty, ławki i jasne, energooszczędne oświetlenie. Osoby mające trudności z poruszaniem się skorzystają z pochylni.
Na 22 km odcinku jednotorowej trasy wymieniono tory oraz przebudowano 112 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 wiaduktów o długości od 50 do 150 m – m.in. w Jedlinie Zdroju tzw. Olszyniec, Jugowicach i Lubachowie. Sprawny ruch pociągów umożliwią nowoczesne urządzenia sterowania oraz rozjazdy. Przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa.
Zgodnie z decyzją przewoźnika pierwsze pociągi wyjechały na trasę w sobotę, 24 czerwca br. Przejazd między Świdnicą a Jedliną-Zdrojem wyniesie ok. 30 min.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odtworzyły połączenia na górskiej trasie w ramach projektu „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój” za ok. 130 mln zł (netto). Prace, zrealizowane przez Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z. o.o., przeprowadzono z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Linia kolejowa Świdnica – Jedlina Zdrój (nr 266) nie była wykorzystywana w ruchu pociągów od 1992 r. Górska trasa wznosi się o ponad 200 m (początek: 240,2 m n.p.m., koniec: 495,64 m n.p.m.), zawiera liczne zakręty i wiadukty.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Źródło: PKP PLK
Źródło filmu: youtube.com/@polskieradiowroclaw


![Najbrzydszy dworzec PKS w Polsce zostanie wyburzony! Za 400 mln zł zbudują komunikacyjną perełkę [WIAUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/105/105/622185_100x70.jpg)
![Warszawa Centralna po remoncie gotowa na większy ruch [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/26/26/442394_100x70.jpeg)
![Legnicka Vita - Develia realizuje nową, wielką inwestycję we Wrocławiu [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/117/117/672373_100x70.jpg)

![W centrum Gdańska powstaje nowy, wielki, 4-gwiazdkowy hotel [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/198/70/644550_100x70.png)




![Powstaje nowy dworzec Częstochowa Główna [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/110/110/665198_100x70.jpg)
![[Wrocław] Nie wyremontują torów, bo pociągami pojedziemy inną trasą](https://investmap.pl/_i/image/245/117/8181_100x70.jpg)

![W grudniu po ponad 20 latach pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/83/83/52307_100x70.jpg)


![Zakończyły się prace torowe na linii kolejowej łączącej Bytom z Gliwicami [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/147/19/52371_100x70.jpg)



