[podkarpackie] A4 Tarnów – Dębica: Ułożono już 32 procent warstwy wiążącej

RynekInfrastruktury

W ostatnim tygodniu na budowie autostrady A4 łączącej Tarnów i Dębicę pracowało codziennie 800 osób i 350 maszyn budowlanych. Wykonawcy udało się ułożyć warstwę wiążącą nawierzchni na około 32 procentach całej trasy.

 

Warstwa wiążąca jest ułożona na długości 7,67 km jezdni lewej oraz 7,85 km jezdni prawej. Powstał też wiadukt na granicy miejscowości Straszęcin i Żyraków nad budowaną autostradą. Znajduje się on w ciągu drogi powiatowej biegnącej od Dębicy w kierunku miejscowości Zdziarzec.

 

Wraz z budową wiaduktu przebudowano 1,1 km drogi powiatowej 1180. Po uzyskaniu pozwolenia od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Drogowego nowy obiekt zostanie udostępniony kierowcom. Będzie to już piąty wiadukt na trasie budowanej autostrady. Po czterech już mogą jeździć kierowcy, a znajdują się one w Brzozówce, Borowej i Nowych Jaźwinach.

 

Obecnie trwają prace na 22 obiektach mostowych, polegające między innymi na betonowaniu płyty i stożków, montowaniu barier i układaniu izolacji. Na estakadzie E-118 zabetonowano kolejne segmenty ustroju nośnego.

 

Na głównym ciągu autostrady A4 na obu jezdniach ułożono w sumie 2,34 km pierwszej warstwy podbudowy bitumicznej, 4,42 km drugiej warstwy bitumicznej oraz 1,78 km warstwy wiążącej WMS. Na 32 procentach trasy pojawiła się warstwa wiążąca.

 

Trwają również prace przy odwodnieniu i melioracji. Wykonywane są urządzenia teletechniczne, a w przyszłym tygodniu planowane są dalsze prace na trasie głównej przy budowie nasypów oraz wzmacnianiu i profilowaniu skarp.

 

Budowa autostrady A4 na odcinku Tarnów – Dębica jest kontynuowana przez konsorcjum Heilit+Woerner i Budimeksu. Wartość umowy to 981,5 mln zł. Kontrakt prowadzony będzie przez krakowski oddział GDDKiA. Związane jest to z dużą ilością inwestycji prowadzonych przez rzeszowski oddział GDDKiA, który przygotował i rozstrzygnął przetarg na wykonanie inwestycji.