Postępują prace na budowie ostatniego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór Wrocławskie Inwestycje

Postępują prace na budowie ostatniego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór

FILM
REKLAMA

Trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór (TAT) to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 6,8 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, w tym dwa wiadukty: 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką.

Trasa autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na całej trasie powstanie łącznie 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych. TAT będzie wyposażona w drogę rowerową, nowe chodniki i dojścia piesze do przystanków.

Trwają także prace na ostatnim, trzecim odcinku, od skrzyżowania ulic Strzegomskiej i Rogowskiej do nowej pętli autobusowo-tramwajowej, która powstaje przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Odcinek budowany jest przez firmę Skanska, która oszacowała swoją ofertę na kwotę 72 298 774,69 złotych brutto.

Trwa montaż słupów, powoli dobiegają końca pracę związane z układaniem torowiska na pętli. Dużo dzieje się również pod ziemią wykonawca zrobił już 90 procent głównej kanalizacji deszczowej, która będzie zabezpieczała osiedle.

W zakres inwestycji wchodzi: budowa torowiska tramwajowego wraz z trakcją i zasilaniem, budowa peronów przystankowych wraz z wyposażeniem, przebudowa jezdni, chodników, dróg rowerowych wraz z odwodnieniem i oświetleniem oraz zagospodarowania pasa drogowego, przebudowa pętli autobusowej na pętlę tramwajowo-autobusową, budowa parkingu typu P&R (parkuj i jedź), przebudowa przystanku przy ul. Żernickiej (w ramach pętli tramwajowo-autobusowej i P+R), przebudowa kanalizacji drenażowej, rozbiórka obiektów budowlanych, przebudowa i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej w obszarze robót, a także wycinki i nasadzenia zieleni.

W ramach realizacji tej inwestycji oprócz torowiska powstanie też około 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. Wybudowane zostaną także cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
REKLAMA
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Po wydzielonej trasie będzie można dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Komentarze (7)

Napisz komentarz
osiedlowy(gość)
@
Zibi
(gość)
W całości popieram Twoje stanowisko. Kolejne miliony wyrzucone w błoto. Ktoś kto zatwierdził i skierował do realizacji tak spieprzony projekt również powinien ponieść konsekwencje. Tym bardziej, że miejsca po obu stronach ul. Rogowskiej nie brakuje. Już teraz widać, że dodatkowo  został  obciążony ruch samochodowy na ul. Gubińskiej i Chociebuskiej,  które obecnie są , i będa , po otwarciu ul. Rogowskiej zakorkowane! Oczywiście to wszystko w ramach " rozwoju, ekologii i usprawnienia życia" mieszkańcom Wrocławia!!!
nie zgadzam sie , UL Rogowska to "plecy" osiedla. Ruch na niej niewielki tak wiec bynajmniej dodatkowo linia tramwajowa nic nie zmieni jezeli chodzi o natezenie ruchu. Oczywiscie bledem bylo danie pozwolenia na budowe slumsow na terenie energetycznym pomiedy Rogowska a torami kolejowymi, co spowodowalo obecnie koniecznosc budowy chodnika .. Czekamy z niecierpliwoscia na zakonczenie prac!!! Bedzie frajda pojechac tramwajem na Grunwaldzki!!!! moz wreszcie paniusie zaczna wozic zady w tramwajem zamiast tracic caly zarobek na swoje 30 letnie graty. dodatkowo zakazac wjazdu tym smrodnikom na Osiedle, niech parkuja w polu ..
osiedlowy(gość)
nie zgadzam sie , UL Rogowska to "plecy" osiedla. Ruch na niej niewielki tak wiec bynajmniej dodatkowo linia tramwajowa nic nie zmieni jezeli chodzi o natezenie ruchu. Oczywiscie bledem bylo danie pozwolenia na budowe slumsow na terenie energetycznym pomiedy Rogowska a torami kolejowymi, co spowodowalo obecnie koniecznosc budowy chodnika .. Czekamy z niecierpliwoscia na zakonczenie prac!!! Bedzie frajda pojechac tramwajem na Grunwaldzki!!!! moz wreszcie paniusie zaczna wozic zady w tramwajem zamiast tracic caly zarobek na swoje 30 letnie graty. dodatkowo zakazac wjazdu tym smrodnikom na Osiedle, niech parkuja w polu ..
osiedlowy(gość)
nie zgadzam sie , UL Rogowska to "plecy" osiedla. Ruch na niej niewielki tak wiec bynajmniej dodatkowo linia tramwajowa nic nie zmieni jezeli chodzi o natezenie ruchu. Oczywiscie bledem bylo danie pozwolenia na budowe slumsow na terenie energetycznym pomiedy Rogowska a torami kolejowymi, co spowodowalo obecnie koniecznosc budowy chodnika .. Czekamy z niecierpliwoscia na zakonczenie prac!!! Bedzie frajda pojechac tramwajem na Grunwaldzki!!!! moz wreszcie paniusie zaczna wozic zady w tramwajem zamiast tracic caly zarobek na swoje 30 letnie graty. dodatkowo zakazac wjazdu tym smrodnikom na Osiedle, niech parkuja w polu ..
ToJestKurnaDramat(gość)
@
Mike
(gość)
Człowiek który wymyślił wbudowanie torowiska w jezdnie i stłoczenie wszystkich uczestników na tak wąskiej jezdni powinien wylecieć z roboty na zbity pysk. Ostatni etap tej pożądanej inwestycji to jakiś nieśmieszny żart
100% racji. Do tego ten beznadziejny przystanek na krótkim odcinku zemskiej (między rogowską a żernicką), czy autobus nie mógłby wjeżdżać na pętlę bezpośrednio z żernickiej, np. w okolicach wyjazdu z parkingu p&r?
ToJestKurnaDramat(gość)
@
Mike
(gość)
Człowiek który wymyślił wbudowanie torowiska w jezdnie i stłoczenie wszystkich uczestników na tak wąskiej jezdni powinien wylecieć z roboty na zbity pysk. Ostatni etap tej pożądanej inwestycji to jakiś nieśmieszny żart
100% racji. Do tego ten beznadziejny przystanek na krótkim odcinku zemskiej (między rogowską a żernicką), czy autobus nie mógłby wjeżdżać na pętlę bezpośrednio z żernickiej, np. w okolicach wyjazdu z parkingu p&r?
Zibi(gość)
@
Mike
(gość)
Człowiek który wymyślił wbudowanie torowiska w jezdnie i stłoczenie wszystkich uczestników na tak wąskiej jezdni powinien wylecieć z roboty na zbity pysk. Ostatni etap tej pożądanej inwestycji to jakiś nieśmieszny żart
W całości popieram Twoje stanowisko. Kolejne miliony wyrzucone w błoto. Ktoś kto zatwierdził i skierował do realizacji tak spieprzony projekt również powinien ponieść konsekwencje. Tym bardziej, że miejsca po obu stronach ul. Rogowskiej nie brakuje. Już teraz widać, że dodatkowo  został  obciążony ruch samochodowy na ul. Gubińskiej i Chociebuskiej,  które obecnie są , i będa , po otwarciu ul. Rogowskiej zakorkowane! Oczywiście to wszystko w ramach " rozwoju, ekologii i usprawnienia życia" mieszkańcom Wrocławia!!!
Mike(gość)
Człowiek który wymyślił wbudowanie torowiska w jezdnie i stłoczenie wszystkich uczestników na tak wąskiej jezdni powinien wylecieć z roboty na zbity pysk. Ostatni etap tej pożądanej inwestycji to jakiś nieśmieszny żart
REKLAMA