Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wyłoniła najkorzystniejsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch z trzech odcinków drogi ekspresowej S8 od Kobierzyc do Łagiewnik. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcami jeszcze w IV kwartale br.
W przetargach na trzy odcinki S8 wpłynęło łącznie 37 ofert. Wszystkie mieściły się w założonym przez GDDKiA budżecie, który wynosił ok. 1,9 mld zł na realizację wszystkich trzech zadań.
W postępowaniu na odcinek Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe wpłynęło 12 ofert. Komisja przetargowa po sprawdzeniu i weryfikacji jako najkorzystniejszą wskazała złożoną przez firmę Strabag, która opiewa na kwotę 309 777 961,23 zł .
Zaprojektowaniem i budową odcinka Kobierzyce Południe – Jordanów Śląski zainteresowanych było 12 wykonawców. Komisja przetargowa jako najkorzystniejszą wskazała ofertę firmy PORR w kwocie 401 110 124,16 zł.
Na trzeci odcinek, Jordanów Śląski – Łagiewniki Zachód, wpłynęło 13 ofert, które są jeszcze weryfikowane. O wskazaniu najkorzystniejszej oferty poinformujemy.
Wybrane przez komisję przetargową oferty mają jednocześnie najniższe ceny spośród złożonych przez zainteresowanych wykonawców.
Kryteria pozacenowe – przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem - wszyscy wykonawcy zadeklarowali na takim samym, maksymalnym poziomie.
Tak będzie przebiegać nowa droga szybkiego ruchu S8 na odcinku od Kobierzyc do Łagiewnik:
Dwa z sześciu odcinków S8
Realizacja drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem została podzielona na sześć krótszych odcinków. Dla pierwszych dwóch GDDKiA wyłoniła najkorzystniejsze oferty na realizację a wkrótce poznamy wykonawcę kolejnego fragmentu S8.
Niebawem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosi przetarg w trybie projektuj i buduj na odcinek Ząbkowice Śląskie – Bardo.
GDDKiA jest w trakcie przygotowywania dokumentacji przetargowej dla odcinka Łagiewniki Zachód – Ząbkowice Śląskie Północ.
Dla ostatniego odcinka Bardo – Kłodzko GDDKiA jest w trakcie prac przygotowawczych, których efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Po zakończonych analizach GDDKiA wskaże wariant preferowany dla którego zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.
Budowa drogi ekspresowej jest realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
S8 na południe
Docelowo droga ekspresowa S8 zostanie zrealizowana na 87-kilometrowym odcinku drogi od Wrocławia do Kłodzka. Będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka drogi AOW (Autostradowej Obwodnicy Wrocławia) /S8. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi.
W przyszłości odcinek pomiędzy węzłem Kobierzyce Północ a węzłem Łagiewnikami Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu rezerwę w pasie rozdziału.
Źródło: GDDKiA