źródło: Corvus monedula, fotopolska.eu, CC-BY-SA 3.0

Rusza budowa południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Orzech
Z opóźnieniem, ale jednak, w końcu rusza budowa kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (WOW). W poniedziałek 4 października o godzinie 10 na placu budowy południowego odcinka tej wyczekiwanej drogi zostanie symbolicznie wbita pierwsza łopata. Budowa WOW od ulicy Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich ma potrwać przez najbliższych 14 miesięcy.
W poniedziałek 27 września Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego oficjalnie poinformował, że wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski wydał zezwolenie (ZRID) na realizację Wschodniej Obwodnicy Wrocławia na tym właśnie odcinku.
– Wykonawca odcinka od ulicy Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich na wysokości wrocławskiego Jagodna wybuduje go w ciągu 14 miesięcy. Wschodnia obwodnica Wrocławia to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych na Dolnym Śląsku – informuje Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka Dolnego Śląska.
Generalny wykonawca tej inwestycji został wybrany już w lipcu 2019 r. Została nim firma Budimex S.A. z Warszawy, która zrealizuje odcinek od ulicy Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich w formule "zaprojektuj i wybuduj". Koszt całego przedsięwzięcia wyniesie 30 mln 880 tys. zł brutto. Pierwotnie odcinek ten miał zostać wybudowany do 28 listopada 2021 roku. Wiadomo już jednak, że inwestycja ma spore opóźnienie.
Jak informuje inwestor czyli Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, w poniedziałek, 4 października o godzinie 10 odbędzie się oficjalne przekazanie placu budowy wykonawcy w ramach inwestycji "Budowa drogi wojewódzkiej od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do drogi wojewódzkiej nr 395 (do ronda Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa)". 
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei
Odcinek od ul. Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich powstanie w wariancie przejściowym z rezerwą pod trasę południową. Docelowy wariant (dwie jezdnie) ma być zrealizowany na dojazdach do rond. Oprócz budowy 2,5-kilometrowej trasy z ścieżką pieszo-rowerową wykonawca przebuduje jeszcze odcinek ul. Buforowej do granicy Wrocławia (ok. 200 m). Powstaną chodnik i ścieżka rowerowa.