Sieć sklepów Stokrotka inwestuje we Wrocławiu i otwiera nowe centrum dystrybucyjnePrologis

Sieć sklepów Stokrotka inwestuje we Wrocławiu i otwiera nowe centrum dystrybucyjne

Orzech
Orzech
REKLAMA

Kolejna duża sieć handlowa stawia na stolicę Dolnego Śląska. Sieć sklepów Stokrotka wynajęła ponad 6 000 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej w budynku DC4 w centrum dystrybucyjnym Prologis Park Wrocław III przy ul. Granicznej 8A (Muchobór Wielki). W poszukiwaniu optymalnej lokalizacji i negocjowaniu warunków najmu firmę reprezentował zespół międzynarodowej agencji doradczej Cushman & Wakefield.

Stokrotka to sieć handlowa, która powstała w 1994 roku w Lublinie. Dziś należy do niej ponad 900 sklepów w całym kraju, a liczba lokalizacji, w których marka jest obecna, wciąż rośnie. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże, od lokalnych dostawców, a także artykuły marki własnej.

– Nowa lokalizacja magazynowa we Wrocławiu wspiera dynamiczny rozwój naszej sieci. W Prologis Park Wrocław III wynajęliśmy zdecydowanie większą powierzchnię niż w dotychczas zajmowanym magazynie, który był odpowiedzialny za obsługę logistyczną naszych sklepów w tej części Polski. Obiekt Prologis jest w pełni dostosowany do wysokich wymogów branży spożywczej, a dodatkowo oferuje nowoczesną przestrzeń biurową, która będzie wspierać komfort pracy naszego zespołu – tłumaczy Daria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej, Stokrotka.

W Prologis Park Wrocław III Stokrotka zajęła ponad 5800 mkw. powierzchni magazynowej oraz ponad 200 mkw. powierzchni biurowej.

– Transakcja Stokrotki świetnie ilustruje dynamikę rozwoju dolnośląskiego rynku magazynowego. Jak pokazują najnowsze dane Cushman & Wakefield, region ten zajmuje mocne, 3. miejsce pod względem aktywności najemców, ustępując tylko Mazowszu i Śląskowi. Od początku roku na Dolnym Śląsku podpisano umowy najmu o łącznej powierzchni ponad 560 000 mkw. Ponadto w budowie znajduje się tu ponad 450 000 mkw. nowej powierzchni magazynowej, co plasuje region na 2. miejscu, jeśli chodzi o aktywność deweloperską – komentuje Katarzyna Misztal, Negocjator, Industrial & Logistics Agency Poland, Cushman & Wakefield.

– Cieszymy się, że nasz zespół ma wkład w rozwój tutejszego rynku magazynowego, reprezentując tak mocną markę handlową, jaką jest Stokrotka. Jednocześnie, dziękujemy klientowi za kolejną owocną współpracę – podkreśla Kami Żach, Associate, Key Account Executive, Industrial & Logistics Agency, Cushman & Wakefield.

– Jestem dumny, że sieć handlowa Stokrotka będzie rozkwitać właśnie pod dachami Prologis. Tym samym, w największym obiekcie spekulacyjnym wybudowanym w historii Prologis w Polsce, pozostanie do wynajęcia zaledwie jeden moduł. To dowód na to, że koncepcja parku stworzonego z myślą o efektywnym łańcuchu dostaw, zrównoważonym rozwoju i komforcie pracy zatrudnionych jest słuszna. Właśnie takich połączeń, bez żadnych kompromisów, szukają teraz klienci, nie tylko z branży retail – powiedział Marcin Kruszewski, Leasing and Customer Experience Manager w Prologis.

Budynek DC4 na terenie Prologis Park Wrocław III to nowoczesna hala magazynowa o powierzchni 49 000 mkw. Dzięki położeniu niedaleko wrocławskiego portu lotniczego oraz wzdłuż zachodniej obwodnicy miasta i autostrady A8, park stanowi doskonałą bazę logistyczną dla firm obsługujących zarówno polski, jak i zagraniczne rynki, w tym między innymi kraje Europy Zachodniej. Strategiczna lokalizacja, świetny dostęp do komunikacji miejskiej, funkcjonalność obiektu i towarzysząca mu infrastruktura oraz szeroka gama rozwiązań stworzonych z myślą o pracownikach, czynią ten park nie tylko idealnym miejscem do rozwoju biznesu, ale także przyjaznym miejscem do pracy. Podobnie jak wszystkie nowo powstałe budynki Prologis, ten również zostanie poddany akredytacji BREEAM.

REKLAMA
Prologis
Prologis

O Stokrotce:

Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, dziś swoim zasięgiem obejmuje ponad 900 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Stokrotka rozwija się bardzo dynamicznie, otwiera ponad 100 sklepów rocznie w formatach dopasowanych do każdego klienta: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest sprawdzonym partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże, produkty od lokalnych dostawców, a także produkty marki własnej.

O Prologis:

Prologis, Inc. jest globalnym liderem w branży nieruchomości logistycznych, koncentrującym się na rynkach o wysokich barierach i wysokim wzroście. Na dzień 30 września 2023 r. firma posiadała nieruchomości i projekty deweloperskie o łącznej powierzchni około 1,2 miliarda stóp kwadratowych (114 milionów metrów kwadratowych) w 19 krajach lub inwestowała w nie, na zasadzie pełnej własności lub poprzez współinwestycje. Prologis wynajmuje nowoczesne obiekty logistyczne zróżnicowanej bazie około 6700 klientów, głównie w dwóch głównych kategoriach: business-to-business i retail/online fulfillment.

O Cushman & Wakefield:

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą świadczącą usługi na rzecz właścicieli i najemców nieruchomości komercyjnych. Zatrudnia ok. 52 tys. pracowników w ok. 400 biurach i 60 krajach na całym świecie. W 2022 roku jej przychody wyniosły 10,1 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą m.in. zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych oraz wyceny. Za swoją kulturę i działania na rzecz różnorodności, równego traktowania i inkluzywności, a także ESG oraz inne inicjatywy, Cushman & Wakefield otrzymuje wiele wyróżnień i nagród w konkursach branżowych czy biznesowych.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA