REKLAMA
Znaleziono 95 wyników
KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznańartykuł
Pokaż artykuł
KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań
Centralny Port Komunikacyjny buduje pierwszą linię Kolei Dużych Prędkości, uwzględniając na każdym etapie planowania, projektowania i realizacji najwyższe możliwe parametry przejazdu pociągów KDP.
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowaniaartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowania
Unia Europejska przyznała spółce CPK dofinansowanie na przygotowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Sieradz Północny-Pleszew-Poznań. Wsparcie zostało przyznane w ramach unijnego instrumentu Łącząc Europę (CEF). Z puli, która trafiła do Polski ok. 162 mln zł (37,53 mln euro) zostało przeznaczone na wsparcie projektu realizowanego przez CPK.
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]
Prace nad dokumentacją projektową dla odcinka linii kolejowej Warszawa - Łódź są już bardzo zaawansowane. Otrzymaliśmy wizualizacje kluczowych elementów planowanej infrastruktury takich jak wiadukty, budynki obsługi tunelu, baza utrzymania czy przebieg linii kolejowej w terenie. Wszystkie obiekty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby harmonijnie wpisać się w otaczający krajobraz.
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsce
W przestrzeni publicznej rozpowszechniane są nieprawdziwe informacje o rzekomym „radykalnym ograniczeniu planów inwestycji kolejowych” realizowanych przez CPK. W rzeczywistości nie tak dawno w każdym z 16 województw Centralny Port Komunikacyjny zorganizował warsztaty Zintegrowanej Sieci Kolejowej. Ich celem jest opracowanie docelowej sieci kolejowej dla całego kraju. Projekt oparty jest na twardych analizach, liczbach i realnych potokach pasażerskich, a nie myśleniu życzeniowym polityków.
Muzeum Lniarstwa z Żyrardowa przeniesie ogrody z terenu inwestycji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Muzeum Lniarstwa z Żyrardowa przeniesie ogrody z terenu inwestycji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała porozumienie z Muzeum Lniarstwa im. Filipa de Girarda w Żyrardowie w sprawie „przeprowadzki ogrodów”, czyli przeniesienia części krzewów oraz roślin ozdobnych i owocowych z nieruchomości wykupionych pod budowę lotniska. Spółka jest otwarta na udostępnianie nasadzeń z pozyskanych nieruchomości kolejnym podmiotom.
Wrocław z Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Wybrano wykonawcę studium dla tej inwestycjiartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław z Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Wybrano wykonawcę studium dla tej inwestycji
Kolejne bardzo dobre informacje dotyczące kolei dużych prędkości na Dolnym Śląsku. Spółka Centralny...
Południowokoreańskie inwestycje w Polsce przekroczą niebawem 6 miliardów dolarówartykuł
Pokaż artykuł
Południowokoreańskie inwestycje w Polsce przekroczą niebawem 6 miliardów dolarów
Analizując skalę inwestycji firm z Korei Południowej w Polsce, trudno uwierzyć, że oba te kraje dzieli niemal 8 tys. km: na naszym rynku działa ok. 700 przedsiębiorstw z kraju nazywanego „azjatyckim tygrysem”, realizując najbardziej innowacyjne projekty infrastrukturalne. Ich symbolem jest budowa odcinka Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a Ostrawą, realizowana przez grupę DOHWA Engineering.
Nowe prognozy ruchu kolejowego dla Polskiartykuł
Pokaż artykuł
Nowe prognozy ruchu kolejowego dla Polski
Ponad 140 mln pasażerów kolei dalekobieżnej w 2050 r., ponad 70 tys. pasażerów na dobę na odcinku między Warszawą i Lotniskiem CPK oraz prawie 60 tys. pasażerów na trasie między CPK i Łodzią w 2035 r., rosnący udział ruchu kolejowego w podróżach między polskimi miastami, docelowo jedna czwarta podróży lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej możliwa do przejęcia przez kolej - to najważniejsze wnioski z długofalowej prognozy ruchu kolejowego dla Polski przygotowanej przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny.
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi
Spółka CPK przekazała konsorcjum budowalnemu PORR plac budowy komory startowej Retkinia pod drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł m.in. rozpocząć organizację zaplecza budowy, a także sprowadzić maszynę drążącą TBM, która wykona tunel o średnicy blisko 14 metrów i długości ok. 4,6 km. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania.
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznańartykuł
Pokaż artykuł
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznań
8 listopada w siedzibie spółki CPK odbyła się konferencja dotycząca unijnego wsparcia dla projektów kolejowych CPK. Chodzi o 162 mln zł z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na realizację prac projektowych linii Sieradz – Poznań. Umowę o współpracy (Grant Agreement) w tym zakresie podpisali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji artykuł
Pokaż artykuł
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Decyzja w sprawie przyszłości przystanku kolejowego Łódź Retkinia jeszcze nie zapadła – zapewnia PKP PLK. Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że wyburzenia popularnej i niedawno wybudowanej stacji chce spółka Centralny Port Komunikacyjny. Zburzenie, a później odbudowanie przystanku ma być koniecznie ze względu na budowę łódzkiej linii kolei dużych prędkości. Trwają rozmowy, czy takie rozwiązanie jest konieczne.
Projekt linii Kolei Dużych Prędkości Sieradz – Kalisz – Poznań coraz bliżejartykuł
Pokaż artykuł
Projekt linii Kolei Dużych Prędkości Sieradz – Kalisz – Poznań coraz bliżej
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zakończyła kolejny etap w ramach prac dla linii kolejowej nr 85 między Sieradzem, Kaliszem, Pleszewem i Poznaniem, czyli na poznańskiej odnodze linii Kolei Dużych Prędkości „Y”. Spółka odebrała koncepcję programowo-przestrzenną (KPP) dla tego odcinka, płynnie przechodząc do etapu przygotowania projektu budowlanego.
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź
Centralny Port Komunikacyjny nabył ponad 100 działek zakwalifikowanych do pierwszego etapu Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć. To grunty potrzebne do budowy pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości, łączącej Lotnisko CPK z Łodzią i Warszawą.
 Wielkie inwestycje drogowe i kolejowe wokół Łodzi. A2, nowe drogi, KDP i nowe stacje kolejowe artykuł
Pokaż artykuł
Wielkie inwestycje drogowe i kolejowe wokół Łodzi. A2, nowe drogi, KDP i nowe stacje kolejowe
Wokół Łodzi realizowanych i planowanych jest wiele ważnych inwestycji drogowych i kolejowych. Szersza autostrada A2, nowe trasy ekspresowe i inne drogi, które sprawią, że do różnych miejsc w Polsce dostaniemy się wygodniej i szybciej, wreszcie – kluczowe inwestycje kolejowe. Czuć, że Łódź to komunikacyjne serce naszego kraju.
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkini
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny.
 Spółka CPK kupiła już ponad połowę ziemi niezbędnej pod budowę lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK kupiła już ponad połowę ziemi niezbędnej pod budowę lotniska
W ramach Programu Dobrowolnych Nabyć spółka CPK pozyskuje nieruchomości niezbędne do realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Co ważne, udało się nabyć ponad 50 proc. obszaru objętego decyzją lokalizacyjną dla lotniska i zachodniej części węzła kolejowego. Jednocześnie podpisano protokoły uzgodnień dla ponad połowy działek kwalifikujących się do Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć na trasie przyszłej linii Warszawa – Łódź.
175 umów na ponad 5 miliardów złotych. Inwestycje CPK idą do przodu [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
175 umów na ponad 5 miliardów złotych. Inwestycje CPK idą do przodu [RAPORT]
Dzięki zapewnieniu środków na prowadzenie inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także przyjęciu realistycznego zakresu i harmonogramów, program CPK jest dziś realizowany sprawniej. Spółka w rekordowym tempie nabywa kolejne grunty pod przyszłe lotnisko i prowadzi miliardowe przetargi. Dotyczą one m.in. systemu obsługi bagażu, budowy terminala pasażerskiego i prowadzących do niego dróg. Od stycznia 2024 r. spółka podpisała 175 umów na kwotę ponad 5 mld 235 mln zł.
W ciągu miesiąca pozyskano ponad 200 hektarów pod budowę lotniska CPKartykuł
Pokaż artykuł
W ciągu miesiąca pozyskano ponad 200 hektarów pod budowę lotniska CPK
Od początku listopada spółka CPK podpisała 39 protokoły uzgodnień, które poprzedzają zawarcie aktów notarialnych, dla nieruchomości o łącznej powierzchni aż 207 hektarów. Zainteresowanie mieszkańców na ostatniej prostej Programu Dobrowolnych Nabyć w obszarze lotniska było tak duże, że spółka CPK przedłużyła o kilka dni możliwość finalizowania uzgodnień.
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosekartykuł
Pokaż artykuł
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosek
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. Jest to 65-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 85 i inwestycji Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Stanowi ważny element „Y”, czyli linii Kolei Dużych Prędkości, które połączą kluczowe miasta w regionie oraz będą istotnym punktem transeuropejskiej sieci TEN-T.
Co słychać na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały niedawno o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
REKLAMA