REKLAMA
Znaleziono 1415 wyników
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na projektowanie drugiej grupy tzw. obiektów wspierających, w tym parkingów, biur i hoteli w najbliższym otoczeniu lotniska. Wśród 15 wykonawców, z którymi zostanie podpisana umowa ramowa, większość to polskie firmy projektowe.
Linie kolejowe CPK szansą dla Płockaartykuł
Pokaż artykuł
Linie kolejowe CPK szansą dla Płocka
Budowa linii kolejowych na odcinku Węzeł CPK – Płock – Włocławek (nr 5 i 50) przyniesie korzyści nie tylko mieszkańcom dużych miast, ale także miastom średniej wielkości. Inwestycje realizowane przez CPK włączą Płock do linii CMK Północ i transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, ale również wyraźnie skrócą czas przejazdu do stolicy i dadzą całemu regionowi mocny impuls do rozwoju gospodarczego.
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosekartykuł
Pokaż artykuł
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosek
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. Jest to 65-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 85 i inwestycji Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Stanowi ważny element „Y”, czyli linii Kolei Dużych Prędkości, które połączą kluczowe miasta w regionie oraz będą istotnym punktem transeuropejskiej sieci TEN-T.
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kaliszaartykuł
Pokaż artykuł
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kalisza
Ponad 150 wniosków dotyczących przyszłego rozkładu jazdy wpłynęło do spółki CPK od mieszkańców, samorządowców oraz organizacji społecznych i branżowych w ramach konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ), które rozpoczęły się w ostatnią środę. Wśród nich te dotyczące, leżących na projektowanej linii „Y”, Sieradza i Kalisza. Oba miasta zyskają połączenie z Koleją Dużych Prędkości.
Ograniczenie wydatków i ESG – kluczowe wyzwania dla branży nieruchomościartykuł
Pokaż artykuł
Ograniczenie wydatków i ESG – kluczowe wyzwania dla branży nieruchomości
W 2024 roku światowa branża nieruchomości komercyjnych będzie musiała zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, jak wynika z raportu 2024 Commercial Real Estate Outlook przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Wśród nich, oprócz wysokich kosztów finansowania i jego ograniczonej dostępności, istotne są kwestie związane z ESG oraz technicznym długiem wynikającym z niskiego zaawansowania cyfrowego branży.
Niska podaż i ESG napędzają modernizacje biurowców w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
Niska podaż i ESG napędzają modernizacje biurowców w Warszawie
Według raportu firmy doradczej Newmark Polska „Office Occupier – Rynek biurowy w Warszawie” ubiegły rok na warszawskim rynku biurowym upłynął pod znakiem stabilnego popytu, umiarkowanej aktywności deweloperów oraz dalszej adaptacji najemców do zmieniających się modeli pracy. Wśród innych istotnych czynników kształtujących stołeczny rynek można wymienić wzrost zapotrzebowania na zrównoważone i technologicznie zaawansowane biura, co przekłada się na rosnącą liczbę modernizacji budynków biurowych.
ZPPHiU: ESG w centrach handlowych – automatyzacja, a nie biurokracjaartykuł
Pokaż artykuł
ZPPHiU: ESG w centrach handlowych – automatyzacja, a nie biurokracja
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje, aby zarządcy centrów handlowych, którzy są zobowiązani do raportowania ESG przekazywali informacje najemcom – podobnie, jak świadectwa charakterystyki energetycznej jednocześnie z ofertą zawarcia lub przedłużenia umowy najmu.
Polskie firmy skorzystają na inwestycjach CPK. Miliardowe przetargi jeszcze w tym roku artykuł
Pokaż artykuł
Polskie firmy skorzystają na inwestycjach CPK. Miliardowe przetargi jeszcze w tym roku
W ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego w Polsce powstanie nowoczesne lotnisko, sieć Kolei Dużych Prędkości oraz nowe drogi. Przy każdym z tych projektów duży udział będą miały polskie firmy. W tym roku zostaną ogłoszone m.in. postępowania dotyczące dwóch dużych umów ramowych – w sumie na ponad 12 mld zł. W obu z nich podmioty z polskim kapitałem znalazły się w grupie wykonawców, którzy będą mogli ubiegać się o kontrakty na realizację części zamówień. A to dopiero początek.
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
CPK: W 2026 r. ruszą przetargi na ponad 40 mld złartykuł
Pokaż artykuł
CPK: W 2026 r. ruszą przetargi na ponad 40 mld zł
Plan postępowań inwestycyjnych spółki CPK zakłada, że w latach 2026 - 2028 uruchomionych zostanie niemal 100 postępowań o wartości powyżej 1 mln zł netto każdy. Tylko w 2026 roku orientacyjna wartość przetargów sięgnie ok. 40 mld zł. Największe z nich mają dotyczyć m.in. robót budowalnych na linii kolejowej Warszawa – Łódź oraz budowy dróg i infrastruktury lotniskowej. Całość oznaczać będzie wdrażanie innowacyjnych technologii, nowe inwestycje i miejsca pracy. Inwestycje te staną się również kołem zamachowym rozwoju polskiej gospodarki.
Przetarg na projektowanie Komisariatu Policji Portu Lotniczego CPKartykuł
Pokaż artykuł
Przetarg na projektowanie Komisariatu Policji Portu Lotniczego CPK
Spółka CPK prowadzi przetarg dotyczący Komisariatu Policji Lotniskowej. Budynek będzie mieścił jednostkę policji operującej na terenie portu lotniczego CPK. Służby te odpowiadają za szereg zadań realizowanych w strefie landside (okołolotniskowej) i airside (lotniskowej).
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsce
W przestrzeni publicznej rozpowszechniane są nieprawdziwe informacje o rzekomym „radykalnym ograniczeniu planów inwestycji kolejowych” realizowanych przez CPK. W rzeczywistości nie tak dawno w każdym z 16 województw Centralny Port Komunikacyjny zorganizował warsztaty Zintegrowanej Sieci Kolejowej. Ich celem jest opracowanie docelowej sieci kolejowej dla całego kraju. Projekt oparty jest na twardych analizach, liczbach i realnych potokach pasażerskich, a nie myśleniu życzeniowym polityków.
Panattoni sprzedaje Panattoni Park Rzeszów North Grupie Areteartykuł
Pokaż artykuł
Panattoni sprzedaje Panattoni Park Rzeszów North Grupie Arete
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował sprzedaż Panattoni Park Rzeszów North – w pełni wynajętego kompleksu logistyczno-dystrybucyjnego o powierzchni 90 000 m kw. Nabywcą jest Arete Investment Group, paneuropejska firma zarządzająca aktywami. Wartość transakcji wyniosła blisko 60 mln euro.
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wraz z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów rozpoczęły prace nad projektem integracji sieci kolejowej. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie długoterminowego, stabilnego planu rozwoju infrastruktury i tras kolejowych w Polsce. Prace prowadzone są pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 rokuartykuł
Pokaż artykuł
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 roku
Centralny Port Komunikacyjny może już wkrótce wejść w fazę realizacji. W ubiegły czwartek Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o CPK, która teraz trafi na biurko prezydenta. Jak poinformował prezes spółki Filip Czernicki, jeśli ustawa zostanie podpisana, jeszcze w tym roku możliwe będzie złożenie wniosku o pozwolenie na budowę – z rygorem natychmiastowej wykonalności.
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
CPK kupił ponad połowę z zakwalifikowanych działek w KPDN na odcinku Warszawa – Łódź
Centralny Port Komunikacyjny nabył ponad 100 działek zakwalifikowanych do pierwszego etapu Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć. To grunty potrzebne do budowy pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości, łączącej Lotnisko CPK z Łodzią i Warszawą.
Rządowa strategia rozwoju lotnictwa cywilnego przyjęta przez Radę Ministrówartykuł
Pokaż artykuł
Rządowa strategia rozwoju lotnictwa cywilnego przyjęta przez Radę Ministrów
21 listopada 2023 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia „Polityki rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.)” wraz z uchwałą uchylającą uchwałę dotyczącą „Programu rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych”. Oba dokumenty zostały przedłożone przez Ministra Infrastruktury.
Jaka stolica przyszłości? Strategia rozwoju Warszawy i plan ogólnyartykuł
Pokaż artykuł
Jaka stolica przyszłości? Strategia rozwoju Warszawy i plan ogólny
Już wkrótce rozpoczną się prace nad strategią rozwoju Warszawy 2040+ oraz planem ogólnym. Dokumenty określą, w jakim kierunku powinna się rozwijać stolica przez najbliższe 20 lat.
Strategia Energetyczna Polski – budowa elektrowni atomowych do 2050 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Strategia Energetyczna Polski – budowa elektrowni atomowych do 2050 roku
Inwestycje energetyczne są z definicji bardzo długoterminowe, dlatego wymagana jest cierpliwość. W strategii polskiej energetyki jądrowej zaplanowany jest rozwój od 6 do 9 gigawatów zainstalowanej mocy. Jednak decyzje dotyczące lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej oraz szczegóły tego projektu nie zostały jeszcze podjęte. Na razie trwają prace związane z pierwszą elektrownią i jej lokalizacją. Obecnie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a rząd dokłada wszelkich starań, aby uniknąć jakichkolwiek opóźnień.
REKLAMA