REKLAMA
Znaleziono 4953 wyników
Powstaje trasa do Dworca Zachodniego – pierwsza podziemna trasa tramwajowa w Warszawie [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Powstaje trasa do Dworca Zachodniego – pierwsza podziemna trasa tramwajowa w Warszawie [FILM]
Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wkracza w kolejny etap. Na początku lutego wykonawca wygrodzi część skrzyżowania ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Rozpocznie się przebudowa podziemnych instalacji. Kierowcy pojadą inaczej, tramwaje na razie będą kursowały bez zmian.
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Są wizualizacje infrastruktury dla kluczowego odcinka Kolei Dużych Prędkości [WIZUALIZACJE]
Prace nad dokumentacją projektową dla odcinka linii kolejowej Warszawa - Łódź są już bardzo zaawansowane. Otrzymaliśmy wizualizacje kluczowych elementów planowanej infrastruktury takich jak wiadukty, budynki obsługi tunelu, baza utrzymania czy przebieg linii kolejowej w terenie. Wszystkie obiekty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby harmonijnie wpisać się w otaczający krajobraz.
ORLEN i Northland Power rozpoczęły budowę pierwszej farmy wiatrowej na polskim Bałtykuartykuł
Pokaż artykuł
ORLEN i Northland Power rozpoczęły budowę pierwszej farmy wiatrowej na polskim Bałtyku
Po miesiącach przygotowań 11 statków ruszyło na morze, by rozpocząć budowę fundamentów pierwszej farmy wiatrowej na polskich wodach Bałtyku. W ramach prowadzonych prac zainstalowano już 2 z 78 monopali – 100-metrowych konstrukcji, na których zainstalowane będą turbiny wiatrowe o mocy 15 MW.
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporuartykuł
Pokaż artykuł
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporu
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Kolejna duża inwestycja i nowe miejsca pracy w Szczecinieartykuł
Pokaż artykuł
Kolejna duża inwestycja i nowe miejsca pracy w Szczecinie
Deweloper LemonTree realizuje kolejną dużą inwestycję, tym razem w północno-zachodniej części Polski, w stolicy Pomorza Zachodniego. WestSide Szczecin dostarczy na rynek niemal 31 tys. mkw. najwyższej jakości powierzchni magazynowej i biurowej, wyposażonej w rozwiązania zmniejszające wpływ obiektu na środowisko. Oddanie do użytku zaplanowane jest na luty 2025 roku. Powstanie wiele nowych miejsc pracy.
Kolejne odcinki S11 w woj. wielkopolskim w przetarguartykuł
Pokaż artykuł
Kolejne odcinki S11 w woj. wielkopolskim w przetargu
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłała ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie i budowę około 30 kilometrów drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Składają się na to dwa odcinki, które zrealizowane zostaną w latach 2025-2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnychartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zidentyfikowały błędy projektowe w dokumentacji przygotowanej przez wykonawców modernizacji infrastruktury kolejowej. Przeprowadzone analizy, wynikające z porównań pierwotnych założeń projektowych z rzeczywistymi efektami realizowanych inwestycji, wykazały nieprawidłowości, które zaniżały prędkość pociągów po modernizacji. W odpowiedzi na te problemy, władze spółki podjęły działania naprawcze, które pozwolą na wykorzystanie potencjału modernizowanych odcinków i umożliwią szybszy ruch pociągów. Zidentyfikowane błędy projektowe nie wpłynęły na bezpieczeństwo ruchu pociągów, ale przyczyniły się do obniżenia parametrów linii kolejowej.
Moliera2 otworzy flagowy salon i nowe biuro w Metropolitan Warszawaartykuł
Pokaż artykuł
Moliera2 otworzy flagowy salon i nowe biuro w Metropolitan Warszawa
Kolejny prestiżowa marka dołączyła do grona najemców kompleksu Metropolitan przy Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie, tuż przy Ogrodzie Saskim i Trakcie Królewskim. Moliera2, jeden z najbardziej rozpoznawalnych brandów na polskim rynku oferujący szeroki wybór dóbr luksusowych wynajął łącznie ponad 1300 mkw. powierzchni biurowej i handlowej. Obecnie Moliera2 ma 7 butików stacjonarnych w Polsce.
Wygodniejsze i szybsze podróże koleją na Dolnym Śląsku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Wygodniejsze i szybsze podróże koleją na Dolnym Śląsku [RAPORT]
Najszybsze w historii przejazdy na linii Wrocław – Międzylesie, sprawniejsze podróże na trasie Oleśnica – Milicz oraz po dolnośląskich odcinkach Nadodrzanki i Magistrali Podsudeckiej to efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w 2024 roku. Dzięki przebudowie tunelu w Wojanowie zwiększono przepustowość na trasie z Wrocławia w Karkonosze, a modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w aglomeracji wrocławskiej, podniosła poziom bezpieczeństwa.
GDDKiA sprawdza wytrzymałość obiektów mostowych w całej Polsceartykuł
Pokaż artykuł
GDDKiA sprawdza wytrzymałość obiektów mostowych w całej Polsce
W ramach dwóch głównych programów drogowych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) realizujemy obecnie 127 zadań o łącznej długości niemal 1625 km. Podczas prac na tych inwestycjach powstanie wiele obiektów mostowych (mostów i wiaduktów). Dyrekcja musi mieć pewność, że każdy z nich, zanim zostanie oddany do ruchu, jest w pełni bezpieczny dla użytkowników.
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsce
W przestrzeni publicznej rozpowszechniane są nieprawdziwe informacje o rzekomym „radykalnym ograniczeniu planów inwestycji kolejowych” realizowanych przez CPK. W rzeczywistości nie tak dawno w każdym z 16 województw Centralny Port Komunikacyjny zorganizował warsztaty Zintegrowanej Sieci Kolejowej. Ich celem jest opracowanie docelowej sieci kolejowej dla całego kraju. Projekt oparty jest na twardych analizach, liczbach i realnych potokach pasażerskich, a nie myśleniu życzeniowym polityków.
Od dziś pociągi w Polsce nie będą już obowiązkowo trąbić na przejazdachartykuł
Pokaż artykuł
Od dziś pociągi w Polsce nie będą już obowiązkowo trąbić na przejazdach
Przed przejazdami kolejowo-drogowymi zabezpieczonymi rogatkami lub sygnalizacją dźwiękową i świetlną, dzięki interwencji legislacyjnej Ministra Infrastruktury, maszyniści nie będą już musieli obowiązkowo podawać sygnału dźwiękowego Rp1 "Baczność". To znacząco poprawi komfort życia wszystkich tych, którzy mieszkają w pobliżu przejazdów.
S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno: najlepsze oferty wybrane, umowy wkrótceartykuł
Pokaż artykuł
S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno: najlepsze oferty wybrane, umowy wkrótce
Zakończono ocenę ofert złożonych w przetargu na budowę odcinka S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała najkorzystniejsze propozycje, które czekają na finalizację. Po zakończeniu standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i przy braku odwołań, podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na II kwartał tego roku.
Nowe miejsca pracy. Wavin Polska rozbudowuje fabrykę pod Poznaniemartykuł
Pokaż artykuł
Nowe miejsca pracy. Wavin Polska rozbudowuje fabrykę pod Poznaniem
Firma Wavin Polska S.A. intensywnie rozwija swój zakład produkcyjny w Buku pod Poznaniem. W ramach rozbudowy powstają kolejne linie produkcyjne, a równolegle trwa rekrutacja nowych pracowników – zarówno z doświadczeniem, jak i tych, którzy dopiero chcą rozpocząć swoją przygodę z pracą w przemyśle. Dynamiczny rozwój zakładu to efekt rosnącego znaczenia firmy na rynku budowlano-infrastrukturalnym. Wavin, część międzynarodowego koncernu Orbia, jest dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w swojej branży. Inwestycja w Buku jest podzielona na kilka etapów i potrwa do 2026 roku.
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?artykuł
Pokaż artykuł
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?
Wiele zabytkowych budynków wciąż pozostaje w opłakanym stanie. Samorządy często nie dysponują odpowiednimi funduszami na ich remont, również dla prywatnych właścicieli jest to zbyt dużym obciążeniem finansowym. Rozwiązaniem mogłaby być rewitalizacja prowadzona przez inwestorów zewnętrznych. Niestety, skomplikowane i czasochłonne procedury administracyjne wielu z nich zniechęcają. Dochodzą do tego często niezrozumiałe, a przy tym uznaniowe decyzje wojewódzkich konserwatorów zabytków wydających pozwolenia. Czy jest szansa, żeby to zmienić?
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Dzierżoniów] Obwodnica miasta
[Łódź] Pomorska Parkinwestycja
Pokaż inwestycję
[Łódź] Pomorska Park
Łódź, Widzew, Pomorska
Niepołomicka Vitainwestycja
Pokaż inwestycję
Niepołomicka Vita
Gdańsk, Niepołomicka 25
metraże
41 - 60 m2
Jeździeckainwestycja
Pokaż inwestycję
Jeździecka
Warszawa, Jeździecka
Osiedle Zasadowainwestycja
Pokaż inwestycję
Osiedle Zasadowa
Warszawa, Zasadowa
REKLAMA