REKLAMA
Znaleziono 1193 wyników
Wrocław: Wakacje – sezon na urlop i zakup mieszkaniaartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Wakacje – sezon na urlop i zakup mieszkania
W okresie letnim głowy zaprzątają nam przede wszystkim urlopy. Osoby rozglądające się za mieszkaniem...
Miasto sprzedało zabytkowe kamienice przy ulicy Szczytnickiej. Co dalej z działającym tam squatem? [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Miasto sprzedało zabytkowe kamienice przy ulicy Szczytnickiej. Co dalej z działającym tam squatem? [ZDJĘCIA]
Gmina Wrocław sprzedała w środę, 9 grudnia zabytkowe, przedwojenne kamienice przy ulicy Szczytnickie...
Wrocław w ścisłej czołówce rankingu siły nabywczej polskich miast i powiatów [WYNIKI]artykuł
Pokaż artykuł
Wrocław w ścisłej czołówce rankingu siły nabywczej polskich miast i powiatów [WYNIKI]
Stolica Dolnego Śląska po raz kolejny uplasowała się w ścisłej czołówce w rankingu siły nabywczej po...
Potrzeba więcej środków na budownictwo społeczne i komunalne. Brakuje ok. 500 tys. dostępnych cenowo mieszkańartykuł
Pokaż artykuł
Potrzeba więcej środków na budownictwo społeczne i komunalne. Brakuje ok. 500 tys. dostępnych cenowo mieszkań
Ze względu na wysokie stopy procentowe i trudne otoczenie gospodarcze kredyt na własne mieszkanie jest w tej chwili rozwiązaniem dostępnym tylko dla nielicznych. Na dodatek wiąże się ono ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. Mimo to wielu Polaków nie widzi innej alternatywy znalezienia własnego lokum.
GDDKiA szuka rozwiązania dla Nowej Zakopianki, drogi S7 z Krakowa do Myślenicartykuł
Pokaż artykuł
GDDKiA szuka rozwiązania dla Nowej Zakopianki, drogi S7 z Krakowa do Myślenic
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła drugi przetarg na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie możliwych wariantów przebiegu tej trasy. Termin składania ofert to 28 grudnia.
W Polsce mamy 12 proc. pustostanów i deficyt 2 mln mieszkań. Skąd ten paradoks?artykuł
Pokaż artykuł
W Polsce mamy 12 proc. pustostanów i deficyt 2 mln mieszkań. Skąd ten paradoks?
W ciągu ostatnich 10 lat deweloperzy i inwestorzy indywidualni w Polsce oddali do użytku 1,8 mln mieszkań. Mimo to wciąż ich brakuje. Z danych Eurostatu wynika, że pod względem liczby pokoi przypadających na osobę mamy w Polsce niemal najgorszy wynik w Europie, wynoszący 1,2.
W Polsce mamy 12 proc. pustostanów i deficyt 2 mln mieszkań. Skąd ten paradoks? artykuł
Pokaż artykuł
W Polsce mamy 12 proc. pustostanów i deficyt 2 mln mieszkań. Skąd ten paradoks?
W ciągu ostatnich 10 lat deweloperzy i inwestorzy indywidualni w Polsce oddali do użytku 1,8 mln mieszkań. Mimo to wciąż ich brakuje. Z danych Eurostatu wynika, że pod względem liczby pokoi przypadających na osobę mamy w Polsce niemal najgorszy wynik w Europie, wynoszący 1,2. Średnia europejska wynosi 1,6. Żeby zmniejszyć dystans o połowę potrzebujemy w kraju dodatkowych ponad 2 mln mieszkań. Mimo że mamy 12 proc. pustostanów, jak wynika z Narodowego Spisu Powszechnego, w większości są to lokale, które nie pozwalają rozwiązać problemu.
Mieszkania w Polsce były już droższe [ANALIZA]artykuł
Pokaż artykuł
Mieszkania w Polsce były już droższe [ANALIZA]
Ponad 10 tysięcy złotych za metr mieszkania w Warszawie, Krakowie czy Gdańsku to już standard – sugerują dane NBP. W perspektywie ostatnich kilkunastu lat stawki w miastach wojewódzkich podwoiły się. Mimo tego w ujęciu realnym ceny nie są wcale rekordowo wysokie. Patrząc na rosnące ceny zapominamy często o tym, że w ostatnich latach pieniądze wyraźnie straciły na wartości, a wynagrodzenia mocno wzrosły.
Dekarbonizacja budynków komercyjnych sposobem na uzyskanie rynkowej przewagiartykuł
Pokaż artykuł
Dekarbonizacja budynków komercyjnych sposobem na uzyskanie rynkowej przewagi
Obecnie budynki odpowiadają za ok. 36% całkowitej emisji CO2 do atmosfery. Według przepisów dekarbonizacyjnych Unii Europejskiej, do 2050 r. wszystkie istniejące obiekty muszą osiągnąć zeroemisyjność. Konieczne jest więc opracowanie strategii, dzięki której możliwe będzie zmniejszenie emisyjności CO2. Oprócz oczywistych korzyści dla środowiska, nowe przepisy niosą za sobą istotne zmiany dla sektora nieruchomości komercyjnych.
[Wrocław] Plomba, ul. Biskupa Tomasza I nr 10inwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Plomba, ul. Biskupa Tomasza I nr 10
Wrocław, Stare Miasto
[Sosnowiec] Apartamenty "Słoneczne"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Sosnowiec] Apartamenty "Słoneczne"
Sosnowiec
[Kielce] Budynek Mieszkalny, ul. Kazimierza Wielkiegoinwestycja
Pokaż inwestycję
[Kielce] Budynek Mieszkalny, ul. Kazimierza Wielkiego
Kielce, Ślichowice, Kazimierza Wielkiego
Osiedle Jarzębinowe inwestycja
Pokaż inwestycję
Osiedle Jarzębinowe
Łódź, Bałuty, Okopowa
Casa Fioreinwestycja
Pokaż inwestycję
Casa Fiore
Warszawa, Wawer, Hafciarska 34
Zielona Przystańinwestycja
Pokaż inwestycję
Zielona Przystań
Świnoujście, Nowokarsiborska 3
Rynek powierzchni biurowych w Polsce w obliczu zmianartykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni biurowych w Polsce w obliczu zmian
To był dobry, mocny początek 2022 roku na rynku biurowym w Polsce, który daje nadzieję, że po okresie bessy nadejdzie długo oczekiwana hossa w popycie. Firmy przystosowały się do nowych warunków pracy, a w wyniku luzowania ograniczeń związanych z pandemią Covid-19 rozpoczęły kampanię zachęcającą do powrotu do biur. Z drugiej strony Warszawę oraz osiem największych rynków regionalnych tj. Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin i Lublin może w najbliższych miesiącach czekać wyhamowanie w nowej podaży. AXI IMMO przygląda się aktualnym trendom po I kw. 2022 r. na rynku biurowym i analizuje, co będzie wpływać na jego rozwój w kolejnych miesiącach roku.
Wielomiliardowe inwestycje na kolei nabierają rozpędu. Pociągi będą się poruszać z maksymalną prędkością 250 km/hartykuł
Pokaż artykuł
Wielomiliardowe inwestycje na kolei nabierają rozpędu. Pociągi będą się poruszać z maksymalną prędkością 250 km/h
Dzięki pracom na Centralnej Magistrali Kolejowej po raz pierwszy w historii polskiej sieci kolejowej ma być możliwa podróż pociągiem pasażerskim z prędkością maksymalną wynoszącą 250 km/h – to jeden z planowanych efektów nowego Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z perspektywą przedłużenia o kolejne dwa lata, który w połowie sierpnia br. został przyjęty przez rząd.
Rok 2022 na polskim rynku magazynowym był drogi, 2023 może być jeszcze droższyartykuł
Pokaż artykuł
Rok 2022 na polskim rynku magazynowym był drogi, 2023 może być jeszcze droższy
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. Oddane do końca grudnia 2022 r. ponad 4,4 mln mkw. (+42% r/r) nowej powierzchni korespondowało z dużą aktywnością po stronie najemców, którzy wynajęli blisko 6,7 mln mkw. (-9 r/r). W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r. Wysoki współczynnik absorpcji nie wpłynął znacząco na wzrost współczynnika pustostanów, utrzymując go na poziomie 4,1% (+0,2 pp. r/r). Wydarzeniem roku z pewnością były rosnące stawki czynszów, które wzrosły średnio o 15-20% względem poprzednich lat. AXI IMMO prezentuje raport: "Polski Rynek Magazynowy – podsumowanie 2022 r.".
Rynki wschodzące w Polsce na celowniku najemców i deweloperów magazynowychartykuł
Pokaż artykuł
Rynki wschodzące w Polsce na celowniku najemców i deweloperów magazynowych
Rynek magazynowy niezmiennie pozostaje w czołówce sektorów nieruchomości, będąc na celowniku zarówno deweloperów i inwestorów, jak i najemców. W 2022 roku firmy podpisały umowy najmu opiewające 6,8 mln mkw. powierzchni magazynowej, co było drugim najwyższym wynikiem w historii tego sektora. Deweloperzy poszli krok dalej, bijąc dotychczasowy rekord w ramach nowej podaży – 4,4 mln mkw. Największy udział w wolumenie oddanej do użytku powierzchni miały rynki wschodzące.
Rynek automotive rośnie na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie. Deweloperzy zabezpieczają działki pod inwestycjeartykuł
Pokaż artykuł
Rynek automotive rośnie na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie. Deweloperzy zabezpieczają działki pod inwestycje
Motoryzacyjny biznes rozwija się na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie. Powstanie specjalnych stref ekonomicznych oraz inwestycje znanych marek, takich jak Mercedes-Benz, Toyota czy LG, przyciągają kolejne firmy produkujące auta i podzespoły.
REKLAMA