Trwają zaawansowane prace przy przebudowie ulicy Pomorskiej i placu Staszica we Wrocławiu facebook.com/sutrykjacek

Trwają zaawansowane prace przy przebudowie ulicy Pomorskiej i placu Staszica we Wrocławiu

FILM + ZDJĘCIA
REKLAMA

Trwają zaawansowane prace przy przebudowie Pomorskiej, jednej z najbardziej zniszczonych i wyeksploatowanych ulic w centrum Wrocławia. W ramach inwestycji modernizowany jest także plac Staszica.

Inwestycja obejmuje przebudowę torowiska, jezdni, a także budowę 6,2 km nowych chodników i 2,1 km drogi dla rowerów. W planach jest również kompleksowa przebudowa sieci podziemnej, która pod częścią ulicy Pomorskiej powstała jeszcze w XIX wieku. W rejonie pl. Staszica wybudowany zostanie tzw. "przystanek wiedeński".

– To będzie wielka inwestycja drogowa, ale także infrastrukturalna. Przebudujemy kompleksowo sieci podziemne, w tym XIX-wieczną kanalizację. Co się jeszcze wydarzy? Przebudujemy blisko kilometr jezdni, torowiska tramwajowego, ponad 6 km nowych chodników, ponad 2,1 dróg rowerowych. Powstaną nowe przejścia dla pieszych (m.in. na wysokości ul. Wąskiej czy Biskupa Tomasza Pierwszego) i przejazdy rowerowe. Wybudujemy przystanek wiedeński tramwajowo-autobusowy na wysokości ul. Pomorskiej i pl. Staszica. Posadzimy nowe drzewa i krzewy – informują przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje

– Działamy intensywnie na placu Staszica! Trwają tu zaawansowane prace przy budowie rozjazdów i torowiska tramwajowego na ważnym skrzyżowaniu na Nadodrzu. Budujemy też chodniki doprowadzające do peronów przystankowych. Dzięki temu odcinkowi torowiska będziemy mogli przed Wszystkich Świętych uruchomić czasowo linie tramwajowe w kierunku cmentarza Osobowickiego. Ostatnie deszcze prac nie ułatwiają, ale działamy! – informują przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje
REKLAMA
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje
facebook.com/wroclawskieinwestycje

Remont ul. Pomorskiej ma zakończyć się w 2024 roku. Miasto na razie nie deklaruje konkretnego terminu. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Torpol S.A. z Poznania. Koszt przedsięwzięcia to 66 414 039,52 zł brutto).Inwestorem jest miejska spółka Wrocławskie Inwestycje.

– Pewnie pojawią się głosy, że za długo. My jednak wiemy, jaki olbrzymi zakres pracy musimy włożyć w nową infrastrukturę podziemną w tej okolicy. Tego nie widać na co dzień, a sieci podziemne służą nam na co dzień. Dzięki nim mamy wodę, prąd, internet, gaz. Zasilają trakcję elektryczną czy sygnalizację świetlną. Skomplikowane miasto mamy pod ziemią i musimy o tym pamiętać – informował na swoim oficjalnym profilu na Facebooku prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Przedsięwzięcie, które realizowane będzie także m.in. za pieniądze z rządowego programu "Polski Ład" (dofinansowanie wynosi ponad 63 mln zł), będzie kosztowało mniej, niż pierwotnie zakładało to inwestor czyli gmina Wrocław. A jest to rzadko w tej chwili spotykana sytuacja, kiedy zazwyczaj bardzo znacząco rosną koszty robót budowlanych, co ma związek z szalejącą w Polsce inflacją.

Miasto zamierzało przeznaczyć na przebudowę wspomnianego odcinka ulicy Pomorskiej kwotę 93,5 mln zł. Zaoszczędzi więc na realizacji tej inwestycji aż 27,1 miliona złotych!

Komentarze (3)

Napisz komentarz
Piotr Belski(gość)
@
Dr
(gość)
Po co ta kostka ona się szybko zapada? Chyba że chodzi o to aby cały czas mieć robotę
Dobrze zrobiona kostka wytrzymuje dekady, pod wieloma wrocławskimi asfaltami nadal jest nawierzchnia z poniemieckiej kostki.
ah(gość)
@
Dr
(gość)
Po co ta kostka ona się szybko zapada? Chyba że chodzi o to aby cały czas mieć robotę
konserwator zabytków zażądał umieszczenia kostki brukowej w torowisku, pierwotnie cała ulica miała ją mieć
Dr(gość)
Po co ta kostka ona się szybko zapada? Chyba że chodzi o to aby cały czas mieć robotę
REKLAMA