W Legnicy zakończyła się rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru Kolei Dolnośląskich ALSTAL Grupa Budowlana

W Legnicy zakończyła się rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru Kolei Dolnośląskich

ZDJĘCIA
REKLAMA

W Legnicy w województwie dolnośląskim zakończyła się rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru spółki Koleje Dolnośląskie. Generalnym wykonawcą inwestycji była firma ALSTAL Grupa Budowlana z Bydgoszczy.

Zaplecze techniczne Kolei Dolnośląskich znajduje się przy ul. Pątnowskiej 1. Nowa, trzytorowa hala serwisowa została dobudowana do już istniejącej hali serwisu taboru kolejowego.

– Konsekwentnie działamy na rzecz odbudowy kolei na Dolnym Śląsku, zwiększając liczbę destynacji, do których docierają pociągi KD, i pokonując coraz więcej kilometrów – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego, odpowiedzialny za infrastrukturę. – Dlatego też rozwój spółki i budowa nowej hali serwisowej jest kluczowa dla dalszej możliwości rozwoju połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku.

Generalnym wykonawcą inwestycji była firma ALSTAL Grupa Budowlana. Rozbudowane zaplecze techniczne jest podzielone na trzy hale, w których znajduje się pięć torów przejazdowych o długości 110 m.

Obiekt ma blisko 14 metrów wysokości, a jego powierzchnia całkowita wynosi prawie 6600 mkw. Pomieścił myjnię automatyczną o powierzchni ponad 1 tys. mkw., która zlokalizowane jest na parterze, tokarkę podtorową z jednym torem przejazdowym i zlokalizowane na pierwszej kondygnacji zaplecze serwisowo-biurowe, gdzie znajdą się pomieszczenia administracyjne, węzły sanitarne, szatnie i serwerownia.

Na terenie inwestycji powstał także zbiornik podziemny na paliwo wraz z dystrybutorem, wiata magazynowa o powierzchni 140 mkw., niezbędna infrastruktura techniczna, tereny zielone, a także 28 miejsc parkingowych. Na dachu budynku zainstalowane zostały panele fotowoltaiczne oraz urządzenia wentylacji i klimatyzacji. Wokół obiektu, na powierzchni ponad 22 tys. mkw. powstały bocznice kolejowe, place manewrowe, parkingi i tereny zielone.

ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
REKLAMA
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana

Kluczowa inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku

– Koleje Dolnośląskie od 14 lat budowane są od podstaw i jest to pierwszy regionalny przewoźnik w kraju, powołany do życia w taki sposób – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Od początku zlecaliśmy serwisowanie naszych pojazdów i w przypadku bardziej zaawansowanych przeglądów robimy to nadal. Teraz dzięki budowie nowej hali serwisowej będziemy jednak w stanie przeprowadzać zaawansowane przeglądy na poziomie P4 we własnym zakresie. Ta inwestycja odciąży Spółkę zarówno w kwestii bieżących wydatków, związanych z serwisowaniem pojazdów na zewnątrz, jak i zapewni dodatkowe miejsca pracy.

Pierwotnie łączny koszt rozbudowy szacowany był na około 45 mln zł, lecz z uwagi na rosnące ceny materiałów budowlanych wydatki związane z modernizacją hali serwisowej wzrosły. Dlatego zarząd województwa dolnośląskiego zdecydował o zwiększeniu kwoty dofinansowania.

Inwestycja realizowana była przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego kwotą przewyższającą 50 mln zł, a także przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Łączna wartość prowadzonych prac wyniosła 65 mln zł.

Projekt architektoniczny inwestycji przygotowała Pracownia Projektowa F11 z Krakowa.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Na Szczęście Były Październik(gość)
Jak budowa zakończona skoro jest w czarnej d.. ? nawet odbioru nie przeszło
REKLAMA