Już latem tramwaje pojadą z Dolnego Mokotowa do Dworca Centralnego. Nowa linia tramwajowa w Warszawie jest niemal gotowa. Dzisiaj tory na ul. Św. Bonifacego testował pierwszy tramwaj.
W poniedziałek, 12 maja, na budowie trasy tramwajowej na Stegnach odbyły się kompleksowe ćwiczenia operacyjne Tramwajów Warszawskich. W wydarzeniu wzięły udział wszystkie najważniejsze zespoły odpowiedzialne za utrzymanie i bezpieczeństwo infrastruktury tramwajowej w stolicy: pogotowia sieciowe, pogotowia torowe, specjalistyczne pogotowie Unimog oraz pogotowia dźwigowe, a także instruktorzy nadzoru ruchu, którzy pełnili funkcję koordynatorów całej operacji.
Co ćwiczyli tramwajarze?
Celem ćwiczeń jest nie tylko sprawdzenie gotowości technicznej poszczególnych jednostek, ale przede wszystkim praktyczne przećwiczenie współpracy między służbami – w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do realnych sytuacji awaryjnych. Zespoły wspólnie reagowały na symulowane incydenty, wymagające szybkiego usunięcia awarii, przywrócenia przejezdności torowiska oraz bezpiecznego prowadzenia ruchu tramwajowego. Ćwiczono m.in. ciągnięcie czy podnoszenie wagonu.
Ćwiczenia służą także polepszaniu komunikacji pomiędzy poszczególnymi zespołami, usprawnianiu działania w sytuacjach kryzysowych oraz zwiększenie tempa reakcji na zdarzenia mające wpływ na ciągłość ruchu tramwajowego.

Linia nr 19
Dzisiejszy wjazd tramwaju na Św. Bonifacego – na razie bez zasilania z sieci trakcyjnej – jest ważny także z innych względów. To przedostatni krok do otwarcia nowego odcinka sieci tramwajowej w stolicy. Układ torowy na trasie na Stegny jest w dużej mierze gotowy, a w czerwcu podłączona ma zostać sieć trakcyjna.
Odnoga na Stegny (to część trasy do Miasteczka Wilanów) zostanie uruchomiona latem. Wówczas na tory wyjedzie nowa linia tramwajowa nr 19, która połączy pętlę na Św. Bonifacego – i tym samym Dolny Mokotów – z Dw. Centralnym i ciągiem al. Jana Pawła II.
Projekt „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą – Faza II” został dofinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 i stanowi operację o znaczeniu strategicznym. Koszt całkowity projektu to 2 058 985 636,54 zł, z czego dofinansowanie wynosi 900 mln zł.
Inf. prasowa UM Warszawa