DODAJ

Wrocław: Droga na Oporowie zmieni się za ponad milion złotych

Wrocław
Wrocław: Droga na Oporowie
Mariusz Bartodziej
2019-12-30 11:39:27
Miasto przebuduje kilkusetmetrowy odcinek ulicy Jordanowskiej przy powstających osiedlach wielorodzinnych. Na wykonawcę wybrało firmę Berger Bau Polska. Nowa, poszerzona jezdnia, chodnik i oświetlenie pojawią się wiosną.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta rozstrzygnął 17 grudnia przetarg na przebudowę około 350-metrowego fragmentu ul. Jordanowskiej na Oporowie od skrzyżowania z ul. Dzierżonia do zjazdu na osiedle Abitare przy Jordanowskiej 55-55c (obok Archicom S.A. realizuje Awipolis). Do 6 grudnia zgłosiło się sześciu chętnych. Oczekiwali od 1 mln 149 tys. do 1 mln 398 tys. zł brutto. Magistrat planował wydać maksymalnie 1 mln 26 tys. zł. Postanowił jednak dołożyć brakującą kwotę do najtańszej, a zarazem najkorzystniejszej, oferty – złożonej przez Berger Bau Polska Sp. z o.o.

Wykonawca zakończy prace do 30 kwietnia. Roboty wymagające wyłączenia ruchu może rozpocząć najwcześniej 2 stycznia. Udzielił trzyletniej gwarancji na zieleń i pięcioletniej na pozostałe prace.

Przebudowana droga i nowa ścieżka spacerowa

Ulica Jordanowska, o długości ok. 1,3 km, łączy ul. Awicenny i Solskiego. Na wspomnianym odcinku ma szerokość 3-4 m. Nawierzchnia bitumiczna jest w złym stanie technicznym (liczne ubytki). Brakuje krawężników, a pobocza są wąskie i zarośnięte lub w ogóle ich nie ma (momentami krawędź jezdni styka się z krawędzią rowów).

Zieleń porastająca pobocza drogi ul. Jordanowskiej jest nieuporządkowana, wiele gatunków kwalifikuje się do wycinki ze względów sanitarnych, np. ze względu na posusz, wyłamane gałęzie lub/i konary, spora ich część jest wypróchniała, pokancerowana – czytamy w dokumentacji przygotowanej przez pracownię Fried-Pol Paweł Fried.

Berger Bau Polska rozbierze istniejącą jezdnię, a w jej miejsce zbuduje nową, o szerokości 4,5 m, z poboczami szerokimi na 0,75 m. Ponadto po stronie numerów nieparzystych utworzy dwumetrowy chodnik (miejscami zwężony do 1,25 lub 1,5 m), oświetlenie i sieci MKT. Powstaną też dwa wyniesienia (10 cm), w tym jedno na wysokości zaplanowanego zjazdu na osiedle Abitare. Przebudowa drogi ma usprawnić komunikację nowych budynków wielorodzinnych.

Innym z celów było najpełniejsze zachowanie bioróżnorodności przyrodniczej terenu ul. Jordanowskiej, pomimo jego postępującej urbanizacji oraz utworzenie ciągu pieszego mającego charakter łącznika spacerowego pomiędzy terenami osiedla Oporów o podobnych funkcjach: aleją wzdłuż ul. Wiejskiej oraz nowym parkiem miejskim budowanym pomiędzy ul. Jordanowską i rzeką Ślęzą – tłumaczą projektanci.