[Wrocław] GDDKiA nie wprowadzi na razie wszystkich zmian na AOW. Blokuje je magistrat

tuWroclaw.com

GDDKiA do końca maja poprawi oznakowanie na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i autostradzie A4. Nie wprowadzi jednak póki co wszystkich zmian, jakich domagał się magistrat. Zdaniem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to wina urzędników, którzy wycofali się z pomysłu przeniesienia drogi krajowej nr 5 z centrum miasta na AOW.

Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na uzupełnienie oznakowania na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, a także na A 4 w okolicach węzła bielańskiego. Ma to ułatwić kierowcom trafienie z AOW na A4 i na odwrót. Nowe oznaczenia pojawią się do końca maja.

W pierwszym etapie zostanie ustawionych kilkadziesiąt nowych tablic, w tym znaki informujące o kierunku na autostradę A4. Tego typu znaki zostaną ustawione od strony południowej AOW, począwszy od skrzyżowania w Magnicach, aż do skrzyżowania AOW z A4. Od strony północnej AOW istniejące oznakowanie zostanie uzupełnione o znaki kierujące na A4 przed i za Węzłem Stadion. Dodatkowo przed węzłem Stadion pojawią się znaki informujące o Stadionie Miejskim.

- Ponadto ustawimy również dodatkowe znaki na autostradzie A4 od strony Zgorzelca i Opola kierujące na AOW, na węźle Bielańskim (A4) kierujące na AOW i kierujące do Portu Lotniczego (z węzła Bielańskiego; z węzła Południe; z węzła Kobierzyce). Powyższe oznakowanie planujemy wprowadzić jeszcze przed Euro 2012 - tłumaczą pracownicy GDDKiA.


Zdaniem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad brak znaków, które kierowałyby jadących drogą krajową nr 5 na AOW to efekt niezdecydowania urzędników z wrocławskiego magistratu.

- Jeszcze przed rozpoczęciem budowy AOW Magistrat wnioskował do GDDKiA o przeniesienie dk 5 na przyszłą obwodnicę. W oparciu o ten wniosek i uzgodnienia z magistratem zostało opracowane oznakowanie informujące o przebiegu dk 5 po AOW i kierunku na Lubawkę. Oznakowanie zostało zatwierdzone przez magistrat. Zaraz po otwarciu do ruchu AOW magistrat wycofał się ze swojego pomysłu - chcąc pozostawić przebieg dk5 przez centrum miasta - co zmusiło nas do zasłonięcia ''piątki'' na znakach na AOW - czytamy w oświadczeniu GDDKiA.

Na dodatkowe oznakowania na AOW będziemy więc musieli trochę zaczekać.

- Do dzisiaj magistrat - mimo obietnic - nie poinformował nas o swojej ostatecznej decyzji o przebiegu ''piątki'', co skutecznie blokuje dalsze działania w tym zakresie. Zatem drugi etap zmian będzie możliwy po wydaniu rozporządzenia (rozporządzenie wydaje Minister Transportu po uprzednich konsultacjach i opinii władz Miasta) w sprawie przebiegu dróg krajowych przez miasto. Decyzja w sprawie umieszczania na znakach na węźle Bielańskim nazw dzielnic miasta zostanie podjęta w drugim etapie oznakowania AOW. Po wydaniu Rozporządzenia będziemy wprowadzać korekty dotyczące miejscowości kierunkowych znajdujących się na znakach w ciągu AOW - informuje GDDKiA.

Autor: tm